جهان اسلام

اشغال مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در شهر «بنغازی» لیبی، توسط وهابی‌ها

مسجد «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» در منطقه «الحدائق» شهر «بنغازی» در کشور لیبی، در میان بهت شیعیان نمازگزار،  توسط وهابی‌های سلفی اشغال شد.

 

مسجد «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» در منطقه «الحدائق» شهر «بنغازی» در کشور لیبی، در میان بهت شیعیان نمازگزار،  توسط وهابی‌های سلفی اشغال شد.

شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام در شهر بنغازی هنگام برپایی نماز جمعه، شاهد حضور خطیبی تازه وارد به نام «نبیل معدی» همراه با محافظان مسلح شدند .

این خطیب تندرو، بر منبر رفت و شروع به تکفیر و فاسق خواندن جامعه ی لیبی کرد.

او مساله ی حضور زنان و دختران در محل‌های کار را بهانه ی تکفیر مردم و افراطی گری خود قرار داد.

 خطبه این مبلغ تندرو باعث خشم نمازگزاران شد و در ادامه، مردم مسجد را به نشانه اعتراض به خطبه های نفرت انگیز و افراطی او ترک کردند.

به گفته شیعیان شهر بنغازی،  «نبیل معدی» قبلا یکی از اوباش شهر بوده که اینک با قوت گرفتن فرقه وهابیت، ریش خود را بلند کرده و در برنامه‌های دینی رادیویی شرکت می‌کند.

لازم به ذکر است، شهر بنغازی و چندین شهر دیگر در شرق کشور آفریقایی لیبی، از زمان سیطره ی «ژنرال حفتر» بر این مناطق و هم پیمان شدن او با جریان‌های وهابیت و پشتیبانی عربستان،  شاهد توسعه ی جریان‌های تکفیری و سنی‌های تندرو بوده است.

اخیرا این جریان‌های تندرو ضمن اشغال برخی مساجد و مصادره اموال آن ها، قصد دارند با زور اسلحه، مردم را به سوی دیدگاه انحرافی وهابیت بکشانند .

در این بین،  علما و فضلا و بزرگان قبایل کشور لیبی، مسئولیت این رفتارهای غیر انسانی و مغایر با حقوق بشر را متوجه سنی‌های تندروی وهابی دانستند و اعلام کردند که این اعمال زشت و زننده،  مخالف معتقدات مسلمانان لیبیایی است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا