جهان اسلام

ایجاد تغییرات در مسجد النبی به مناسبت آغاز رمضان

مسجد النبی در استقبال از ماه رمضان امسال دستگاه حرارتی مدرن، تجهیزات روشنایی جدید و وسایل صوتی متنوع را بکار گرفته است.

 

مسجد النبی در استقبال از ماه رمضان امسال دستگاه حرارتی مدرن، تجهیزات روشنایی جدید و وسایل صوتی متنوع را بکار گرفته است.

فرش‌‌های مسجد النبی (واقع در شهر مدینه عربستان) به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقاء سطح بهداشت و نظافت این مسجد وسیع تغییر یافت. 

بندر الحسینی مدیریت بخش حفظ و نگهداری فرش مسجد النبی اظهار داشت: دست اندرکاران این بخش در استقبال از ماه رمضان با بکارگیری دستگاه حرارتی مدرن به منظور عدم ایجاد فاصله میان فرش‌ها به تغییر 50 تخته فرش پرداختند.

علاوه بر این، سیستم روشنایی خودکار مسجد نبوی و محوطه، گنبد، سایبان‌ها، مه‌پاش‌ها و پله‌های برقی‌ با محوطه اطراف تنظیم شدند تا متناسب با نور، دما و شرایط اطراف عمل کنند.

وی افزود: تغییر فرش مسجد النبی ضمن یک برنامه کامل و منسجم است تا در نهایت اسباب آسایش زائرین مهیا شود.

این مسئول مسجد نبوی از افزایش تعداد دربان‌ها و مترجمان در رمضان خبر داد و گفت: علاوه بر وجود مترجمان این مکان مجهز به گوشی‌هایی برای ترجمه  به زبان‌های متعددی مانند: فرانسه، انگلیسی، اردو، مالایی و چند زبان دیگر شده‌ است. 

به گفته وب، این گوشی‌ها در محوطه مسجد، توزیع می‌شوند و با تنظیم روی موج FM به ترجمه فوری به زبان مورد نظر می‌پردازند.

 این مکان برای اجرای مراسم اعتکاف، تقدیم افطار به روزه‌دارن، حمل 300 تن آب خنک زمزم، خدمات درمانی، آمبولانس و سایر خدمات بهداشتی نیز اعلام آمادگی کرده است. 

مساحت تقریبی حرم نبوی 400 هزار و 500 متر مربع است و 650 هزار نفر گنجایش دارد.

شایان ذکر است، بسیاری از مسلمانان از سراسر جهان برای انجام حج عمره و نیز زیارت حرم نبوی در ماه مبارک رمضان، راهی عربستان می شوند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا