جهان اسلام

پایان فعالیت های شعبانیه مجمع جهانی هیئات و مواکب حسینی در کشور عراق

مجمع جهانی هیئات و مواکب حسینی، از مراکز وابسته به مؤسسه جهانی آیت الله العظمی شیرازی در کربلای معلی به فعالیت های شعبانیه خود در کشور عراق پایان داد.

 

مجمع جهانی هیئات و مواکب حسینی، از مراکز وابسته به مؤسسه جهانی آیت الله العظمی شیرازی در کربلای معلی به فعالیت های شعبانیه خود در کشور عراق پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجعیت شیعه، اعضای این مجمع جهانی در آخرین فعالیت های خود در سالروز میلاد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در دفتر معظم له در کربلای معلی حضور یافته و با مسئولان و اعضای دفتر مرجعیت دیدار و گفتگو کردند.

اعضای این مجمع همچنین به همراه حجج اسلام شیخ جعفر حائری، مدیر مؤسسه امام صادق علیه السلام در ایالت میشیگان کشور آمریکا و شیخ حسن ریحانی، از نمایندگان مرجعیت در کشور نروژ به دیدار شیخ ابوکرار الاسدی، از شیوخ عشیره بنی اسد رفتند و با ایشان در زمینه نقش عشایر در تحقق اهداف شیعه و تأثیر عملکرد عشایر در بهبود اوضاع دینی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شیعیان صحبت کردند. 

اعضای مجمع جهانی هیئات و مواکب حسینی همچنین از برخی از مراکز دینی، درمانی و مواکب مذهبی که در ایام میلاد امام زمان علیه السلام به خدمت رسانی به زائران شهر مقدس کربلا می پرداختند، بازدید و با مسئولان آنان از جمله مرکز پزشکی هلال احمر، مواکب خدمة اهل البیت علیهم السلام، محبی اهل البیت علیهم السلام، شباب السجاد علیه السلام، طرف جمهور العباسیه، حسینیه آل ماجد و حسینیه و موکب طرف باب الخان دیدار و گفتگو نمودند.

اعضای مجمع جهانی هیئات و مواکب حسینی همچنین در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی قمر بنی هاشم علیه السلام در کربلای معلی شرکت کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا