جهان اسلام

شناسایی قاتل مسافران شیعه ی جاده هرات – غور، در افغانستان

قاتل چهار مسافر شیعه که اخیرا در ولایت «غور» افغانستان به شهادت رسیدند، شناسایی شد.

 

قاتل چهار مسافر شیعه که اخیرا در ولایت «غور» افغانستان به شهادت رسیدند، شناسایی شد.

«محمد مهدوی» عضو شورای ولایتی «غور» اظهار داشت:  شخصی که دو هفته پیش، چهار مسافر را در مسیر هرات- غور تیرباران کرد، «فقیر احمد» نام دارد که دو سال قبل به جرم زخمی کردن یکی از اعضای ارشد وزارت دادگستری افغانستان، به 18 سال زندان محکوم شده بود.

مهدوی افزود:  قاتل مسافران شیعه، با وجود تمام نشدن دوره محکومیتش، حدود دو ماه پیش با ضمانت حزب حکمتیار از زندان آزاد شده بود.

«خدایار واقف» مسئول جامعه مدنی ولایت غور،  نیز خواستار محاکمه ی جنایتکاران توسط نهادهای قضایی شد،  و بر عدم مداخله احزاب و گروه‌ها در محاکمه چنین افرادی تاکید کرد.

این نخستین بار نیست که اعضای این حزب دست به کشتار غیرنظامیان – خصوصا شیعیان – می‌زنند و پیش از این نیز در سایه سکوت حکومت؛ فرماندهان این حزب – که بسیاری از سنی های تندرو در آن عضویت دارند –  در شمال افغانستان  دست به کشتار غیرنظامیان زدند.

مرداد ماه سال گذشته، «بشیر قانت» از فرماندهان مشهور این حزب، در شهرستان «چاه آب» ولایت «تخار» 41 غیر نظامی را به خاک و خون کشید. 

آزادی جنایتکارانی این چنین توسط حکومت افغانستان، اعتراضات بسیاری از مردم و حتی برخی چهره‌های سیاسی این کشور را به دنبال داشته است.

«امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان، ضمن غیرشفاف خواندن روند آزادی زندانیان این حزب، تصریح کرده که این حزب برای آزادی سنی های تندروی داعش نیز در این کشور تلاش می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا