جهان اسلام

تحصن شیعیان بلوچستان پاکستان پایان یافت

شیعیان ایالت بلوچستان پاکستان پس از دیدار با رئیس کل ستاد ارتش این کشور به تحصن خود پایان دادند.

 

شیعیان ایالت بلوچستان پاکستان پس از دیدار با رئیس کل ستاد ارتش این کشور به تحصن خود پایان دادند.

 شیعیان پاکستانی بعد از دیدار با ژنرال «قمر جاوید باجوه» رئیس ستاد ارتش پاکستان به تحصن خود پایان دادند. این تحصن بعد از ترورهای پیاپی شیعیان هزاره «کویته» به دست سنی های تندرو، آغاز شده بود.

بر اساس جزئیات رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان برای رسیدگی به خواسته شیعیان کویته مبنی بر پایان دادن به ترورهای هدفمند علیه آنها، عازم ایالت بلوچستان واقع در جنوب غربی پاکستان شد. 

 پیش از این، تحصن کنندگان در دیدار با تعدادی دیگر از مقامات پاکستانی گفته بودند تا زمانی که رئیس ستاد ارتش این کشور به کویته نیاید به تحصن خود پایان نخواهند داد.

احزاب پاکستان طی روزهای اخیر در اعتراض به قتل هدفمند شیعیان در شهر کویته ایالت بلوچستان و دیگر نقاط این کشور توسط سنی های تندرو و جریان های افراطی، به تحصن و اعتصاب غذا دست زده اند.

پیش از این «عبدالقدوس بزنجو»، سر وزیر ایالت بلوچستان و «احسن اقبال» وزیر کشور پاکستان به کویته سفر کرده، و هنگام ملاقات با معترضین اعلام کردند که خواسته‌های آن‌ها مورد قبول قرار می‌گیرد، با این وجود اما اعتراض ها خاتمه نیافته بود.

افزون بر این، پاکستانی ها و دیگر شیعیان در کشورهای مختلف دنیا از جمله افغانستان و استرالیا با برگزاری تجمع هایی خواستار عمل نمودن حکومت پاکستان به وعده هایش شدند.

لازم به ذکر است؛ طی چهار ماه گذشته در حدود 50 تن از شیعیان هزاره تنها در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان هدف حملات سنی های تندرو قرار گرفته و شهید شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا