جهان اسلام

ادعای واهی مسئولان حکومتی برای حذف آیاتی از قرآن؛ این بار در الجزایر

یک مقام مسئول در شهر «وهران» الجزایر حذف سوره اخلاص از کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی را خواستار شد.

 

یک مقام مسئول در شهر «وهران» الجزایر حذف سوره اخلاص از کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی را خواستار شد.

جیلالی مساری، مدیر مرکز پژوهش در حوزه انسان‌شناسی(آنتروپولوژی) اجتماعی-فرهنگی در شهر «وهران» الجزایر حذف سوره اخلاص(توحید) و درس واجبات وضو از کتب ابتدایی این کشور را خواستار شد.

وی در توجیه این درخواست خود مدعی شده است که دانش‌آموز مقطع ابتدایی معنی این سوره را با وجود آسان‌ بودن حفظ آن نمی‌فهمند.

جیلالی درباره درس واجبات وضو نیز گفت که این درس هم به دلیل دشواری در فهم آن برای دانش‌آموزان خردسال، در نشست بین‌المللی با موضوع تدریس آموزش اسلامی در مؤسسات رسمی در الجزایر حذف شود.

سخنان این مقام حکومتی الجزایر با واکنش تند مسلمانان و برخی علمای الجزایری روبرو شده است. 

در همین رابطه یکی از اعضای، دفتر ملی انجمن علمای مسلمان الجزایر ضمن اعلام مخالفت با این درخواست، اظهار کرد: کسانی که به حذف سوره‌هایی از قرآن از جمله سوره اخلاص دعوت کرده‌اند، ضربه‌زدن به دین اسلام را هدف قرار داده‌اند.

وی افزود: فرزندان ما قبل از سن شش سالگی، جزء‌هایی از قرآن را به سادگی حفظ می‌کنند؛ بنابراین کسانی که جاهل هستند، حفظ سوره اخلاص را سخت می‌دانند.

گفتنی است، پیش از این نیز در فرانسه گروهی از شخصیت‌های این کشور از جمله نیکلا سارکوزی- رئیس‌جمهور سابق- در مقاله‌ای با عنوان «اقدامات ضد یهودی جدید» در روزنامه لوپاریزین، از مسلمانان خواسته بودند سوره‌هایی از قرآن را حذف کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا