جهان اسلام

حضور رؤسای عشایر عراقی در مرکز روابط عمومی دفتر مرجعیت در کربلا

رؤسای عشایر عراقی، در مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس کربلا حضور یافتند.

 

رؤسای عشایر عراقی، در مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس کربلا حضور یافتند.

در این دیدار، هیئت نمایندگی دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، به سرپرستی «حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی شیرازی» پذیرای روسای عشایر عراق بودند و با آنان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجعیت شیعه، «حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی شیرازی» در این دیدار خواستار ایجاد راه حل‌هایی ریشه‌ای و پایدار برای مشکلات عراق شد.

ایشان ضمن ابراز تأسف در باره ی ستم های وارده بر مسلمانان در سراسر جهان، از قبیل: قتل، شکنجه، زندان، سلب آزادی بیان، پایمال کردن حقوق و بی حرمتی به کرامت انسانی؛ بیان داشت:

ما از شدت گرفتن مشکلات جهان اسلام، متأسف می‌شویم،  و این در حالی است که اروپا ده‌ها سال پیش، تمام مشکلات خود را با کمک راه حل‌هایی جامع و پایدار پشت سر گذاشت. 

امروزه شهروند اروپایی با کرامت و آزادی بیان زندگی می‌کند، نه زندانی می‌شود، نه شکنجه می‌بیند، نه تحقیر می‌شود و نه از وطن خود رانده می‌شود.  در حالی که در کشورهای اسلامی شاهد شکنجه، قتل، آوارگی، تبعید، تحقیر و منع آزادی افراد هستیم و کسی نیست که آنان را یاری و از حقوق شان دفاع کند تا با کرامت انسانی زندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی با اشاره به مشکلات موجود در کشور عراق، ادامه داد:  همه ما باید برای حل مشکلات عراق به اندازه‌ای که می‌توانیم حتی با گفتن یک کلمه یا برداشتن یک گام، با یکدیگر همکاری کنیم.

ایشان ضمن تأکید بر اتحاد و وحدت کلمه ی تمام آحاد ملت، افزود:  راه حل‌ها باید ریشه‌ای باشد نه ظاهری، زیرا اگر مشکلات به صورت موقت حل شوند، پس از مدتی کوتاه دوباره بروز خواهند کرد و ممکن است تشدید و به تدریج دشوارتر شوند.

در پایان این دیدار، «سید عارف نصرالله» مدیر مرکز روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلای معلی، از نقش آفرینی عشایر و حمایت ایشان از مرجعیت دینی، قدردانی و تشکرکرد و رؤسای عشایر حاضر نیز آمادگی خود را برای دفاع از مقام شامخ مرجعیت اعلام کردند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا