جهان اسلام

تایید حکم اعدام شش جوان فعال بحرینی/ محکومان به اندازه امضای شاه بحرین با اجرای حکم فاصله دارند

دادگاه نظامی بحرین ضمن وارد ندانستن تجدید نظر، حکم اعدام صادر شده علیه شش جوان فعال بحرینی را تایید و برای اجرا نهایی کرد.

 

دادگاه نظامی بحرین ضمن وارد ندانستن تجدید نظر، حکم اعدام صادر شده علیه شش جوان فعال بحرینی را تایید و برای اجرا نهایی کرد.

 این جوانان اکنون تا اجرای حکم اعدام، فقط به اندازه امضای «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین فاصله دارند و هر لحظه در صورت امضای پادشاه ممکن است، اعدام شوند.

دادگاه نظامی آل خلیفه چهارم دی ماه گذشته شش جوان بحرینی را که ۵ تن از آنان شیعه هستند، به اتهام طراحی نقشه ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین به اعدام محکوم و تابعیت آنان را نیز سلب کرد.

این جوانان که از زمان ربوده شدنشان توسط نیروهای امنیتی نظام آل خلیفه مخفی شده و از سرنوشت آنان تا برگزاری دادگاه، اطلاعی در دست نبوده است، از زمان صدور حکم اعدام نیز مجددا در بازداشت مخفی بسر برده و با قطع ارتباط مجدد با خانواده‌ها و وکلایشان تا کنون در خفا بوده‌اند.

پیش از این موسسه‌های حقوقی بین المللی از جمله شیعه رایتس واچ با صدور بیانیه‌های متعدد خواستار لغو این حکم‌های اعدام شده و محاکمه این جوانان بحرینی را بی‌اساس و ناعادلانه خوانده و آن‌ها را قربانی شکنجه نامیده‌اند چرا که اعترافاتشان در زیر شکنجه گرفته شده و با استناد به اعتراف‌های شفاهی خودشان مورد محاکمه قرار گرفته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا