جهان اسلام

هلاکت سرکرده سنی های تندروی داعش در شمال افغانستان

مقام‌های ارتش افغانستان در شمال این کشور تایید می‌کنند که قاری حکمت رهبر سنی های تندروی داعش در ولایت جوزجان به هلاکت رسیده است.

 

مقام‌های ارتش افغانستان در شمال این کشور تایید می‌کنند که قاری حکمت رهبر سنی های تندروی داعش در ولایت جوزجان به هلاکت رسیده است.

پایگاه نظامی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان گفته است که قاری حکمت، روز پنجشنبه (۱۶ فروردین) در یک حمله هوایی در شهرستان درزاب ولایت جوزجان به هلاکت رسیده است.

در بیانیه این پایگاه نظامی آمده است: در یک حمله دقیق نیروی هوایی در روز پنجشنبه در منطقه سردره شهرستان درزاب ولایت جوزجان؛ قاری حکمت رهبر گروه تروریستی داعش همراه با یک تن از همراهانش کشته شد.

پایگاه نظامی ۲۰۹ شاهین تاکید کرده که براساس اطلاعات تازه پس از هلاکت قاری حکمت، مولوی حبیب الرحمان که ساکن اصلی شهرستان شولگر ولایت بلخ است از سوی سنی های تندرو برای رهبری این گروه تروریستی در افغانستان انتخاب شده است.

گروه تروریستی داعش تاکنون در این باره ابراز نظری نکرده.

این در حالی است که در یک سال گذشته، فعالیت‌های عناصر تروریستی داعش در ولایت جوزجان به ویژه در شهرستان های  درزاب و قوش‌تپه به شدت افزایش یافته است.

گزارش‌های تایید ناشده ای وجود دارد که کنترول بیش از ۹۰ درصد این شهرستان در دست عناصر داعشی است و این گروه در حال سربازگیری از مردم محلی می‌باشد.

برخی رسانه‌های خارجی حتی گزارش داده اند که سنی های تندرویی از الجزایر و فرانسه نیز در این ولایت حضور دارند.

در همین حال مقام‌های امنیتی و دفاعی کشور افغانستان تاکید کرده اند که به زودی عملیات گسترده‌ای برای مقابله با سنی های تندروی داعش در ولایت جوزجان ترتیب خواهند داد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا