جهان اسلام

14 تروریست داعشی در عراق به هلاکت رسیدند

پاکسازی عراق از لوث وجود سنی های تندروی داعش ادامه دارد.

 

پاکسازی عراق از لوث وجود سنی های تندروی داعش ادامه دارد.

در همین راستا، نیروهای عراقی طی یک عملیات مشترک 14 نفر از سنی های تندروی داعش را به هلاکت رسانده و سه مخفیگاه آنها را نیز منهدم نمودند.

«جاسم البزونی» فرمانده عملیات ویژه تیپ 50 نیروهای مدافع از عتبات و مقدسات عراق(الحشد الشعبی) ضمن تایید این خبر افزود:  نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای ستاد عملیات نینوا و صلاح الدین، طی عملیاتی مشترک منطقه زور الکنعوص واقع میان بخش الشرقاط در استان صلاح الدین و منطقه امام غربی در استان نینوا (شمال) را هدف قرار دادند.

وی با اشاره به این که این عملیات 14 داعشی به هلاکت رسیده و یک تن از نیرو های عراقی شهید شده، گفت: در این عملیات چندین موشک انداز، خمپاره انداز و سلاح های سبک از داعش به غنیمت گرفته شده است.

گفتنی است منطقه یاد شده، پس از آزادی منطقه الحویجه در جنوب غرب کرکوک و بخش غربی منطقه الشرقاط، جایگاه اصلی استقرار عناصر داعش به حساب می آید.

در تحولی دیگر، یک منبع امنیتی عراق از دستگیری «ابو سلیمان العفری» یک سرکرده سنی های تندروی داعش و مسوول نصب ایست های بازرسی ساختگی در جاده مواصلاتی میان دو استان کرکوک و بغداد خبر داد.

این منبع به خبرگزاری السومریه نیوز گفته که در عملیات نیروهای امنیتی همچنین 10 عضو دیگر داعش دستگیر شده اند.

با وجود اعلام پایان نظامی داعش در عراق اوایل آذرماه گذشته، اقدامات سنی های تندرو در نقاط مختلف این کشور بویژه حومه بغداد به صورت پراکنده ادامه دارد.

رصد گزارش های مطبوعاتی نشان می دهد در هفته های باقی مانده به انتخابات پارلمانی عراق (22 اردیبهشت) بر تعداد و شدت این حملات افزوده شده است.

استان کرکوک و مناطق اطراف آن در ماههای اخیر یکی از کانون های اصلی حملات تروریستی سنی های تندرو علیه نظامیان و شهروندان عادی بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا