جهان اسلام

ترویج نفرت علیه شیعیان با استفاده از کتب درسی در عربستان

سازمانهای حقوق بشری اعلام کردندکه ترویج گفتمان نفرت، ارعاب و نفرت پراکنی علیه اقلیت ها، سیاست هایی است که مقامات آل سعود علیه شیعیان این کشور اعمال می کنند.

 

سازمانهای حقوق بشری اعلام کردندکه ترویج گفتمان نفرت، ارعاب و نفرت پراکنی علیه اقلیت ها، سیاست هایی است که مقامات آل سعود علیه شیعیان این کشور اعمال می کنند.

دو سازمان حقوق بشری «دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی ها در بحرین» و سازمان «صلح برای دموکراسی» در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو تاکید کردند: مقامات سعودی به طور سیستماتیک علیه اقلیت ها بویژه جامعه شیعیان تبعیض قائل می شوند و این تبعیض در زمینه های اشتغال، سیاست، رسانه، دسترسی به سایت های فرهنگی و سیستم قضایی نمود پیدا می کند.

سازمان های مذکور افزودند: این تبعیض ها از طریق نوعی برنامه آموزشی در سطح عربستان سعودی که نسبت به افترا و تعصب علیه اقلیت ها بویژه شیعیان ترغیب می کند، تقویت می شوند و این درحالی است که مقامات این کشور بارها به اصلاح کتاب های آموزشی و بهبود گفتمان نفرت تعهد داده بودند، اما در این زمینه موفق نبوده اند.

در گزارش این دو سازمان با اشاره به اینکه کتاب های درسی در عربستان همچنان نسبت به تخریب وجهه اقلیت ها بویژه شیعیان اقدام می کنند، تاکید کردند: براساس محتوای این کتاب ها، شیعیان مومن نیستند بلکه کافرند و این کتاب ها به صورت سیستماتیکی نسبت به تخریب مناسک دینی شیعیان اقدام می کنند.

براساس گزارش سازمان های حقوق بشری، ترویج نفرت پراکنی در رسانه های سعودی همچنان ادامه دارد و آنها مدعی هستند که شیعیان علیه حکومت این کشور توطئه چینی می کنند.

در این گزارش با اشاره به اینکه ترویج پیام های نفرت انگیز علیه شیعیان در شبکه اجتماعی تویتر در عربستان شدت گرفته است، آمده: اقلیت های دینی نیز در عربستان سعودی برای انجام برخی مناسک دینی با موانع بزرگی روبرو هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا