جهان اسلام

کارشکنی مجدد پاکستان علیه زوار و حبس ۱۶ روزه آنان

مشکلات زائران پاکستانی همچنان ادامه دارد.

 

مشکلات زائران پاکستانی همچنان ادامه دارد.

شیعیان مظلوم پاکستانی که باسختی‌های فراوان و با وجودمشکلات مالی عازم زیارت عتبات عالیات شده بودند به محض عبور از مرز ایران در شهر مرزی تفتان پاکستان، توسط حکومت این کشور محبوس شده‌اند.

این زائران که در بین آنها بانوان و کودکان نیز حضور دارند، بیش از 16 روز است در شهر کوچک تفتان که فاقد امکانات اولیه رفاهی است، گرفتار شده‌اند و حکومت پاکستان به بهانه رعایت مسائل امنیتی به آنان اجازه خروج از این شهر را نمی‌دهد.

گفتنی است شهرتفتان که درمنطقه بیابانی بلوچستان قرار دارد، تاکنون محل انواع حوادث تروریستی وشهادت صدها زائرشیعه توسط سنی های تندرو بوده که باتوجه به بی سرپناه بودن این شیعیان مظلوم خطرحملات تروریستی نیز افزایش می‌یابد.

این زائران پس از گذشت بیش از 16 روز  بی‌توجهی حکومت پاکستان به آنان، اینک با تحصن در جاده اصلی مرزی این مسیر مواصلاتی را بسته‌اند و در انتظار اقدام جدی دولت پاکستان برای صدور مجوز خروج خود از شهر تفتان و برگشت به منازل خود هستند.

علاوه بر این نبود آب و غذا و همچنین گران بودن بیش از اندازه مایحتاج زوار که با اتمام منابع مالی آنها همراه شده مشکلات را بیشتر کرده است.

متاسفانه با وجود تلاش‌های فراوان مجامع شیعی و علمای پاکستان، حکومت این کشور اقدامی جدی در خصوص تامین امنیت و آسایش زائران عتبات عالیات انجام نداده اند.

گزارش‌ها حاکی است این تحصن کماکان ادامه دارد و کامیون‌ها نیز امکان تردد ندارند.

پیش از این نیز در ایام اربعین حسینی گلایه‌های فراوانی از سوی زائران پاکستانی به گوش می‌رسید که ناشی از بی‌توجهی حکومت این کشور به حداقل حقوق شهروندی شیعیان پاکستان و کندی صدور ویزای ایران برای عبور از مرزهای این کشور بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا