جهان اسلام

استان بوشهر در ایران 7 بار لرزید

وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد در شهرستان‌های گناوه و دشتستان استان بوشهر در ایران، باعث افزایش نگرانی‌ها در بین اهالی این مناطق شده است.

 

وقوع زمین‌لرزه‌های متعدد در شهرستان‌های گناوه و دشتستان استان بوشهر در ایران، باعث افزایش نگرانی‌ها در بین اهالی این مناطق شده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ درجه در مقیاس ریشتر ساعت 2 و ۱۶ دقیقه بامداد دوشنبه بندر ریگ در شهرستان گناوه استان بوشهر را لرزاند. این زمین‌لرزه در موقعیت ۲۹.۶۶ شمالی و ۵۰.۷۷ شرقی ثبت شده است.

زمین‌لرزه‌ای نیز به بزرگی ۳.۸ درجه در مقیاس ریشتر ساعت یک و ۴۳ ثانیه بامداد دوشنبه بندر ریگ در شهرستان گناوه استان بوشهر را لرزاند. این زمین‌لرزه در موقعیت ۲۹.۵۳ شمالی و ۵۰.۶۷ شرقی ثبت شده است.

زمین لرزه دیگری به شدت ۳ ریشتر ساعت ۲ و ۱۶ دقیقه بامداد بندر ریگ را لرزاند.

همچنین زمین‌لرزه ۳.۵ ریشتری ساعت ۲۶ دقیقه بامداد دوشنبه شبانکاره در شهرستان دشتستان را لرزاند. این زمین‌لرزه در موقعیت ۲۹.۶۰ شمالی و ۵۰.۸۵ شرقی ثبت شده است. ساعت ۴۲ دقیقه بامداد نیز زمین‌لرزه ۲.۶ ریشتر همین منطقه را لرزاند.

دو زمین‌لرزه ۲.۶ ریشتری و ۲.۵ ریشتری نیز امشب بندر گناوه را لرزاند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در این باره گفته: این زمین‌لرزه‌ها در روستای خلیفه شبانکاره شهرستان دشتستان و چاه روستایی شهرستان گناوه بیشتر احساس شد و مرکز زمین لرزه در کوه‌های اطراف این مناطق رخ داده است.

حسین درویشی ادامه داد: تاکنون خسارتی جدی به از این زمین لرزه ها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی در آماده‌باش کامل قرار دارند گفت: با وقوع پی در پی زلزله در شمال غرب استان، همه تیم‌های عملیاتی شهرستان گناوه، دشتستان، بوشهر، دیلم و تیم واکنش سریع استان به حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

شایان ذکر است، تعدد زمین لرزه ها از نیمه شب دیشب در این مناطق باعث نگرانی مردم بوشهر شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا