جهان اسلام

حمله طالبان به پایگاه‌ امنیتی کابل

زسنی های تندرو به یک پایگاه امنیتی در شمال غرب کابل حمله کردند.

 

سنی های تندرو به یک پایگاه امنیتی در شمال غرب کابل حمله کردند.

یک مقام دولتی افغانستان امروز(۲۷ اسفندماه) از کشته‌شدن ۵ نیروی پلیس بر اثر حمله سنی های تندروی طالبان به پایگاه‌های امنیتی شمال غرب کابل خبر داد.

محمد زمان، رئیس پلیس ولایت غزنی افغانستان با اعلام این خبر تصریح کرد: عناصر وابسته به طالبان به یک پایگاه نظامی در این ولایت حمله کردند که درگیری میان افراد مسلح طالبان و نیروهای امنیتی دو ساعت به طول انجامید.

همچنین انفجار یک بمب کاشته‌شده در مسیر یک جاده در ولایت «غور» واقع در غرب افغانستان، جان یک تن را گرفته و 5 مجروح برجای گذاشت.

اقبال نظامی، سخنگوی پلیس محلی در ولایت غور در این باره گفت: تروریست های طالبان این بمب را به منظور هدف قرا دادن نیروهای امنیتی کار گذاشته بودند.

بصیر بینا، سخنگوی پلیس ولایت «خوست» شرق افغانستان نیز از انفجار یک بمب کاشته‌شده در مسیر جاده‌ای در این ولایت خبر داد و اعلام کرد: بر اثر انفجار این بمب دو کودک جان باخته و ۹ نفر دیگر مجروح شدند.

شایان ذکر است، مناطق مختلف افغانستان به‌ویژه شهر کابل، پایتخت این کشور طی هفته‌های اخیر آماج حملات عناصر وابسته به سنی های تندروی وابسته به گروه های تروریستی مختلف از قبیل طالبان و داعش قرار گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا