جهان اسلام

تجمع اعتراضي در مقابل کنسولگري ايران در کربلا و راهپيمايي در شهر مقدس کاظمين

اعتراضات در واکنش به بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی ادامه دارد.

 

اعتراضات در واکنش به بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی ادامه دارد.

در واکنش به بازداشت فرزند مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق شیرازی مدظله، شیعیان و محبین اهل بیت در شهر مقدس کربلا با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز در مقابل کنسولگری ایران، خواستار آزادی آیت الله سید حسین شیرازی شدند.

در این تجمع مسالمت آمیز که علما و طلاب حوزه های علمیه کربلای معلی نیز در آن حضور داشتند، اهانت به مقام شامخ مراجع عظام تقلید شیعه توسط حکومت ایران و بازداشت آیت الله سید حسین شیرازی محکوم شد.

شهر مقدس کاظمین نیز شاهد برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز مقلدین و ارادتمندان آیت الله العظمی شیرازی بود.

حاضران در این راهپیمایی با در دست داشتن تصاویری از آیت الله سید حسین شیرازی، بازداشت ایشان توسط حکومت ایران را محکوم کرده و شعارهای حسینی سردادند.

آیت الله سید حسین شیرازی به دلیل اظهار نظر علمی در باره موضوع ولایت فقیه در درس خود، توسط داداگاه ویژه روحانیت حکومت ایران احضار شده بود.

ایشان چند روز پس از حضور در این دادگاه و ارائه توضیحاتی در یک بازجویی هفت ساعته، پس از حمله و اهانت نیروهای اطلاعاتی ایران در ملاء عام بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گفته خانواده آیت الله سید حسین شیرازی، ایشان از بیماری فشار خون و قند بالا رنج برده و سلامت ایشان در خطر است.

این در حالی است که طبق قوانین حقوق بشری بازداشت بیماران با وضعیت نامناسب، نقض آشکار حقوق بشر توسط حکومت ایران به شمار می رود.

با گذشت 12 روز از بازداشت ایشان هنوز هیچ یک از مسئولان حکومتی ایران در برابر این هتک حرمت ها و بازداشت غیر قانونی پاسخگو نیستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا