جهان اسلام

نامه طلاب حوزه‌های علوم دینی شهر مقدس قم به مراجع عظام تقلید

جمعی از طلاب علوم دینی شهر مقدس قم، طی نامه ای خطاب به مراجع عظام تقلید از ایشان خواستند تا از ادامه اهانت به مقام شامخ مرجعیت و فقاهت از سوی حکومت ایران جلوگیری کنند.

 

جمعی از طلاب علوم دینی شهر مقدس قم، طی نامه ای خطاب به مراجع عظام تقلید از ایشان خواستند تا از ادامه اهانت به مقام شامخ مرجعیت و فقاهت از سوی حکومت ایران جلوگیری کنند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الامام الهادی علیه السلام:

لولا مَن یَبقی بعدَ غیبه قائِمکُم مِنَ العلماء الدّاعینِ إلیه و الدّالّینَ علیه و الذَابِّینَ عن دینه بِحُجَجِ اللَه و المُنقذینَ لِضُعَفاء عِبادِاللّهِ مِن شِباکِ ابلیسَ و مَرَدتهِ وَ مِن فخاخ النَواصب لَما بَقِیَ أحَدٌ إلاّ ارتَدَّعَن دینِ اللّهِ و لکِنَّهم الّذین یُمسِکُونَ أزِمَّةَ قُلُوبِ ضُعَفاءِ الشیعه کَما یُمسِکَ صاحبُ السَّفینهِ سُکَّانَها اولئک هُمُ الأفضلُون عِندَاللَهِ عَزَّوَجَلَّ ؛ الاحتجاج، ج1، ص18                                                                                      

محضر مبارک مرجع عظیم الشأن دام ظله الوارف

پس از عرض سلام وادب و آرزوی طول عمر همراه با برکت و صحت تحت عنایات مولانا حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه الشریف به عرض مبارک می رسانیم:

بی شک آن چه امروز به عنوان دین مبین اسلام بر اساس تفکرات الهی و ناب اهلبیت علیهم السلام در اختیار مردم است ، مرهون زحمات و جانفشانی های عالمان بزرگی همچون شیخ طوسی، شهید اول و ثانی و غیر ایشان قدس الله انفسهم الزکیة می باشد.

عالمان شیعه، در طول تاریخ همواره مورد اذیت و آزار مخالفین واقع شده و زجرهای فراوانی را به جان خریده و بعضاً به درجه شهادت نائل گردیدند و حتی برخی هم چون شهید اول پس از شهادت نیزبدنشان در امان نبود وسوزانده شد، تا معارف ناب اهل بیت علیهم السلام به دست ما برسد.

گر چه این گونه جنایات بسیار تلخ بود ولی تلخ تر از آن، وقایعی است که برای برخی از مراجع معظم تقلید و علمای عامل، در چند دهه ی اخیر و درکشور عزیزمان ایران، کشور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف به وقوع پیوسته و موجب سلب آزادی بیان فقهای شیعه و آزرده شدن شیعیان گردیده است.

مواردی هم چون خانه نشین نمودن، اهانت صریح به مراجع مستقل شیعه ، زدن اتهامات زشت و ناروا، بازداشت، اذیت و آزار و حتی ممانعت از تشییع جنازه و… که در حق آیات عظام راحل هم چون سید کاظم شریعتمداری، حاج آقا خاقانی، حاج آقا احمد خوانساری، حاج آقا تقی طبابائی قمی، حاج آقا حسن طباطبائی قمی، سید محمد روحانی، سید عبدالله شیرازی، سید محمد حسینی شیرازیی و حسینعلی منتظری قدس الله اسرارهم و آیات عظام حاضر هم چون ، سید صادق روحانی، سید صادق حسینی شیرازی ویعسوب الدین رستگاری جویباری ادام الله ظلهم، بسیار دردناک تر است از جنایاتی که مخالفین مرتکب شدند چرا که ایشان دشمن بودند و اینان دوست و شیعه اند.

از جمله ی این اهانتها، متوقف کردن خودروی حامل مرجع بزرگوار، حضرت آیة الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله الوارف، در ساعت ده و سی دقیقه روز سه شنبه 15 اسفند ماه جاری در مقابل دیدگان بهت زده ی مردم، می باشد. ایشان پس از متوقف کردن خودرو به شیوه ای بسیار زننده وبا خشونت ، آیت الله سید حسین حسینی شیرازی، فرزند بزرگوار ایشان را از اتومبیل بیرون می کشند، به گونه ای که ایشان به زمین افتاده و عمامه ی مبارک از سرشان به سمتی پرت می گردد، این اتفاق هولناک تنها به این جهت رخ می دهد که ایشان از مأمورین اطلاعات درخواست می نمایند تا پس از رساندن  مرجع بزرگوار به بیت مکرم با آنان بروند.

اکنون و پس از گذشت چندین روز از بازداشت ایشان هیچ گونه خبری از ایشان در دسترس نیست.

ما جمعی از شیعیان و طلاب علوم دینی از قم مقدس به این باوررسیده ایم که این گونه حرکات، خواسته ویا ناخواسته نتیجه ای جز مبارزه دین علیه دین و از بین رفتن جایگاه مرجعیت نخواهد داشت.

لذا خواهشمندیم نظر مبارکتان را در خصوص این گونه حرکات غیر دینی و حتی غیر انسانی، بیان فرمایید و ما را به راه صواب رهنمون گردانید تا ما نیز به نوبه ی خود، برای بسیاری از مردم که از این رفتارها متحیر و منزجر گشته اند، پاسخی داشته باشیم.                  

و علی الله التکلان و الیه المشتکی والعاقبة للمتقین

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا