جهان اسلام

افزایش کشته‌ها بر اثر شیوع حصبه در یمن

وزارت بهداشت و درمان یمن با اشاره به شیوع بیماری حصبه در این کشور از جانباختن ۲۱ نفر و ابتلای 1280 تن به این بیماری خبر داد.

 

وزارت بهداشت و درمان یمن با اشاره به شیوع بیماری حصبه در این کشور از جانباختن ۲۱ نفر و ابتلای 1280 تن به این بیماری خبر داد.

عبدالحکیم کحلانی، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان یمن گفت: بیماری حصبه در شهرهای مختلف یمن از جمله «بیضاء»، «مدینة»، «میراس» و«ولید ربیع» شیوع پیدا کرده است.

وی عامل اصلی شیوع این بیماری را عدم واکسیناسیون اطفال به ویژه در استان «بیضاء» دانست و افزود: از ۱۰۱ فرد در معرض این بیماری در این استان، ۹۴ مورد واکسینه نشده که این موضوع بر اثر کوتاهی اهالی این منطقه برای اجرای واکسیناسیون است.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان یمن گفت: قرار است تا در پویشی، طرح واکسیناسیون شهرهای درگیر این بیماری را تا پایان ماه جاری میلادی اجرا شود.

پیش از این نیز سازمان یونیسف اعلام کرده بود که بیماری حصبه در برخی مناطق یمن گزارش شده و نسبت به این بیماری کشنده اطفال هشدار داده بود. یمن این روزها علاوه بر حملات گسترده نظامی، شاهد اوضاع وخیم انسانی، پزشکی و درمانی است.

یادآور می‌شود حَصْبه یا تب روده، یک بیماری عفونی است، که در اثر باکتری «سالمونلا تیفی» ایجاد می‌شود.

این بیماری واگیردار بوده و از طریق آب و غذای آلوده گسترش می‌یابد و معمولاً با تب بالا، اسهال، بی‌اشتهایی و سردرد بروز می‌کند. 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا