جهان اسلام

سربازگیری سنی های تندرو از کمپ پناهجویان افغانستانی در ترکیه

شبکه های تروریستی تلاش دارند تا از کمپ های محل سکونت مهاجران از جمله پناهجویان افغان در ترکیه سربازگیری کنند.

 

شبکه های تروریستی تلاش دارند تا از کمپ های محل سکونت مهاجران از جمله پناهجویان افغان در ترکیه سربازگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ترکیه یکی از کشورهای مهم ترانزیت برای پناهجویان افغانستان می باشد که می خواهند وارد کشورهای اروپایی شوند.

 براساس آمارهای تخمینی نمایندگی سیاسی افغانستان در استانبول، در حال حاضر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار مهاجر افغان فاقد مدرک در ترکیه زندگی می کنند.

بر اساس این گزارش، زکریا بارکزی کنسول افغانستان در استانبول از این مهاجران افغان به عنوان اشخاص فریب خورده یاد کرده و گفت: شبکه های قاچاق انسان در افغانستان به نام های مختلف از اعلان کاریابی گرفته تا فرصت های تحصیل، جوانان مان را فریب می دهند. آنان را به ترکیه می آورند و می خواهند به اروپا قاچاق کنند.

وی افزود: این افراد در اینجا دستگیر گشته و به کمپ ها فرستاده می شوند و در کمپ ها امکانات محدود است و آنان در شرایط سختی زندگی می کنند.

این دیپلماتیک افغان افزود، آنان در رابطه با کمپ یادشده که بسیاری از مهاجران افغان در آن زندگی می کنند، تحت فشار قرار دارند تا ساکنان آن دوباره به افغانستان برگردند.

بارکزی اظهار داشت که ماهانه حدود ۱۵۰۰ تن در ترکیه برای برگشت به افغانستان به نمایندگی های سیاسی این کشور مراجعه می کنند.

در حال حاضر دولت ترکیه تنها هزینه بلیط برگشت این افراد را پرداخت می کند، اما کنسولگری افغانستان در استانبول سعی دارد که کمک های سازمان های بین المللی از جمله (یو.ان. اچ. سی.آر) و ( آی. او.ام.) را برای این بازگشت کنندگان بدست آورد.

این دیپلمات افغانستان در ترکیه همچنین از گزارش هایی سخن گفت که بیانگر تلاش های شبکه های تروریستی سنی های تندرو برای جلب و جذب مهاجران در کمپ های ترکیه می باشد. 

 بارکزی در این باره افزود: این یک موضوع امنیت ملی افغانستان است و آن را به مرکز انتقال می دهیم؛ تا در مورد این مساله که سنی های تندرو می خواهند در بین جوانان نفوذ کرده و آنان را جلب کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا