جهان اسلام

بازداشت دو طراح اصلی حمله به مسجد امام زمان عجل الله فرجه کابل

ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که دو نفر از کلیدی‌ترین سازمان دهندگان حملات تروریستی داعش در کابل را بازداشت کرده است.

 

ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که دو نفر از کلیدی‌ترین سازمان دهندگان حملات تروریستی داعش در کابل را بازداشت کرده است.

در بیانیه این نهاد آمده است: شخصی به نام عمر، مسئول نظامی داعش در کابل و احسان‌الله، مسئول جلب و جذب عناصر داعش در این شهر که در سازماندهی حملات به مساجد و اماکن شیعان در کابل دست داشتند، در ماه بهمن بازداشت شده اند.

این بیانیه افزود: احسان‌الله و عمر طراح اصلی حمله به مسجد امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف در خیرخانه کابل بوده و آنها دو مهاجم انتحاری به نام مستعار ابو زبیر خراسانی و ابو جندالله ازبکی را از ننگرهار تا نزدیکی این مسجد همراهی کرده اند.

همچنین در ویدئویی که از اعترافات این افراد منتشر شده، یکی از بازداشت‌شدگان مشخصا چگونگی حمله به این مسجد شیعیان در کابل را توضیح می‌دهد.

در حمله به مسجد امام زمان عجل الله تعالی فرجه، در ماه شهریور سال جاری در منطقه خیرخانه در شمال شهر کابل بیش از 50 تن از شیعیان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند. 

براساس گزارش‌های منتشر شده، عمر فارغ تحصیل رشته کامپیوتر بوده و فعالیت‌های سایبری زیادی نیز داشته است.

این سنی های تندرو، در اعترافات خود گفته‌اند که با رهبری گروه داعش خراسان در آچین ننگرهار در ارتباط بوده و توانستند دست کم ۲۰ نفر از دانشجویان و دیگر اعضای نسبتا تحصیل کرده دانشگاه کابل را پس از شستشوی مغزی به عضویت گروه تروریستی داعش در بیاورند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا