جهان اسلام

خسارات مالی یمن از ابتدای جنگ عربستان اعلام شد

یمن دوتریلیون کسری بودجه دارد. 

وزارت دارایی یمن اعلام کرد که کسری بودجه دولت این کشور طی سه سال تجاوز و تحریم علیه یمن به بیش از دو تریلیون ریال (یمنی) رسیده است. 

 

یمن دوتریلیون کسری بودجه دارد. 

وزارت دارایی یمن اعلام کرد که کسری بودجه دولت این کشور طی سه سال تجاوز و تحریم علیه یمن به بیش از دو تریلیون ریال (یمنی) رسیده است. 

وزارت دارایی یمن در کارگاهی که امروز سه شنبه در صنعا تحت عنوان «وضعیت اقتصادی کنونی، دیدگاه ها و راه حل‌ها» که به مدت دو روز با حضور نمایندگانی از وزارت خانه‌های دارایی، نفت و همچنین بانک مرکزی و دانشگاه ذمار یمن برپا شد، آماری از وخامت اوضاع اقتصادی و مالی این کشور ارائه کرد.

وزارت دارایی یمن در جلسه امروز، از افزایش ۶۰ درصدی نرخ بیکاری و افزایش ۸۵ درصدی شمار افراد زیر خط فقر طی سه سال حمله ائتلاف سعودی به این کشور خبر داد.

 درآمد عمومی کشور یمن طی سه سال از آغاز جنگ و محاصره علیه این کشور تا نوامبر ۲۰۱۷ کاهش ۸۶ درصدی، در مقایسه با درآمد سرانه سال ۲۰۱۴ که بالغ بر ۲۲۲۰۶ میلیارد بوده را تجربه کرده است.

وزارت دارایی یمن تاکید کرد که درآمد نفت در سال 2017 در مقایسه با درآمد سال ۲۰۱۴ به 99.9 درصد کاهش یافت آن هم به دلیل اینکه طی سه سال از آغاز تجاوز ائتلاف عربی علیه یمن تولید و صادرات نفت و گاز خام در یمن متوقف شده است.

درآمدهای مالیاتی در معاملات تجاری و بین المللی (عوارض گمرکی) در ماه نوامبر 2017 یمن شاهد کاهش 64 درصدی نسبت به ارزش گمرکی قبل از تجاوز و محاصره یمنی ها بود.

بنا بر بیانیه وزارت دارایی یمن عواید مالیات بر درآمد و درآمد مالیاتی فروش نیز در مقایسه با درآمدهای 2014 پیش از تجاوز و محاصره یمن، 63 درصد کاهش یافته است.

وزارت نفت یمن نیز تاکید کرد که طی سه سال جنگ و تحریم یمن خسارت بخش نفت از آن بیش از یکصد میلیون بشکه نفت برآورده شده است.

شایان ذکر است، عربستان سعودی به همراه چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

گفته می شود این جنگ تاکنون بیش از 13 هزار شهید غیرنظامی در یمن برجای گذاشته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا