جهان اسلام

دستگیری طراحان و عاملان حمله خونین در جنوب عراق

وزارت کشور عراق از دستگیری طراحان حمله تروریستی به یک رستوران و ایست بازرسی در جنوب این کشور خبر داد. 

 

وزارت کشور عراق از دستگیری طراحان حمله تروریستی به یک رستوران و ایست بازرسی در جنوب این کشور خبر داد. 

به گزارش السومریه نیوز، هسته اطلاعاتی «الصقور» وابسته به وزارت کشور عراق، طی بیانیه ای، تصاویر و جزئیات دستگیری پنج نفر از سنی های تندرویی را که اقدام به حمله ای خونین در اواسط سپتامبر سال گذشته میلادی به رستوران و ایست بازرسی «فدک» در استان شیعه نشین ذی‌قار در جنوب این کشور کرده بودند، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، هسته اطلاعاتی الصقور، در این باره تاکید کرد: به دنبال دستگیری مغز متفکر این حمله تروریستی در استان کردنشین سلیمانیه با همکاری سرویس مبارزه با تروریسم این استان، 4 عضو دیگر این گروهک تروریستی، در بیایان های «الانبار» و «النخیب» در غرب این کشور دستگیر شدند.

در بیانیه این هسته وابسته به وزارت کشور عراق همچنین آمده است: عناصر دیگری هستند که در این عملیات تروریستی دست داشته و تلاش برای بازداشت آنها در جریان است. 

بر اساس این بیانیه، این سنی های تندرو وابسته به گروه تروریستی داعش بوده و چند رشته عملیات تروریستی دیگر نیز انجام دادند.

یادآور می شود که در روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی (۲۳ شهریور گذشته) شماری افراد مسلح که یونیفرم نظامی بر تن داشته و سوار بر دو خودرو بودند، وارد رستوران فدک در بزرگراه بین المللی واقع در غرب استان ذی‌قار شده و به سوی افراد حاضر در آن جا به صورت بی هدف تیراندازی کردند که در نتیجه آن نیز ده ها تن از شیعیان عراق و ایرانی به شهادت رسیده و یا مجروح شدند. 

افراد مذکور در ادامه حمله خود که سنی های تندروی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، راهی ایست بازرسی فدک در حد فاصل استان های ذی‌قار و مثنی شدند. 

آنها یکی از خودروهای خود را منفجر ساخته و شروع به تیراندازی کردند که این اقدام آنها نیز ده ها تن از شهروندان عراقی و نیروهای حاضر در ایست بازرسی را به شهادت رسانده و مجروح ساخت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا