جهان اسلام

مرکز حقوق بشر بحرین خواستار توقف محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی شد

مرکز حقوق بشر بحرین از حکومت این کشور خواست محاکمه غیرنظامیان را به بهانه فعالیت‌های تروریستی در دادگاه های نظامی متوقف کنند.

 

مرکز حقوق بشر بحرین از حکومت این کشور خواست محاکمه غیرنظامیان را به بهانه فعالیت‌های تروریستی در دادگاه های نظامی متوقف کنند.

«جولی جرملین» مسئول بخش روابط بین الملل مرکز حقوق بشر بحرین، ضمن طرح این درخواست افزود: نظام حاکم بحرین باید همه احکام اعدام صادر شده را متوقف کند.

جرملین همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا از تلاش‌ها برای توقف محاکمه غیر نظامیان در دادگاه‌های نظامی که مغایر با تعهدات بین المللی حکومت بحرین است، حمایت کند.

مسئول بخش روابط بین الملل مرکز حقوق بشر بحرین همچنین گفت: قانون مبارزه با تروریسم که نظام حاکم بر بحرین، آن را به عنوان ابزاری برای ظلم به معارضان سیاسی این کشور به کار گرفته است، باید اصلاح شود.

وی همچنین با اشاره به شکنجه و بازداشت مخفیانه و اجباری معارضان بحرینی گفت: دستگاه های امنیتی آل خلیفه، این معارضان را از حق آن ها برای دیدار با وکلایشان محروم می کنند.

جرملین اضافه کرد: از هفت بحرینی که در دادگاه های نظامی محاکمه شدند، دو نفر با حکم اعدام مواجه شدند.

وی درخصوص سرنوشت این دو تن ابراز نگرانی کرد.

بحرین، با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه آل خلیفه مواجه است.

بسیاری از فعالان سیاسی بحرینی پس از ناآرامی های این کشور در زندان به سر می برند و مسالمت آمیزترین اعتراض ها در این کشور؛ به شدت سرکوب می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا