جهان اسلام

محکومیت اقدامات سرکوبگرانه مقامات ترکیه علیه مخالفان از سوی سازمان جهانی عدم خشونت (مسلمان آزاده)

سازمان جهانی عدم خشونت (مسلمان آزاده ) طی بیانیه ای اقدامات سرکوبگرانه مقامات کشور ترکیه بر علیه مخالفان و معترضان سیاسی را به شدت محکوم کرد.

 

سازمان جهانی عدم خشونت (مسلمان آزاده) طی بیانیه ای اقدامات سرکوبگرانه مقامات کشور ترکیه بر علیه مخالفان و معترضان سیاسی را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه این سازمان که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری شیعه ویوز نیز رسیده است آمده:

طبع شواهد و منابع محلی در ترکیه، مقامات این کشور در تازه ترین اقدامات خود، ده ها تن از اساتید دانشگاه ها را با اتهاماتی واهی و غیر مستند بازداشت نموده و به دادگاه معرفی کرده است 

این درحالی است که این افراد تنها به علت مخالف بودن با سیاسیت های رئیس جمهور این کشور دستگیر و روانه دادگاه شده اند.

این بیانیه افزود: متاسفانه مقامات کشور ترکیه سعی دارند با تبعیض، سرکوب وخفه کردن صدای مردم معترض؛ استبداد خود را گسترش دهند؛ ولی این گونه رفتاری ا تنها اوضاع را وخیم تر نموده و باعث رشد افراط گرایی نیز خواهد شد. 

مسلمان آزاده، در ادامه بیانیه خود از رئیس جمهور کشور ترکیه و مراجع قضائی این کشور که نفوذ مستقیمی را بر محاکمه بیش از 150 تن از شخصیتهای سیاسی، دانشگاهی و معترض اعمال می کنند، خواست تا در این موارد تجدید نظر نموده و بازداشت شدگان سیاسی را فورا آزاد کنند. 

سازمان جهانی عدم خشونت، در پایان بیانیه خود همچنین از مقامات ترکیه خواست تا دست از افراطی گرایی، نابرابری در حقوق افراد، ارعاب و دخالت های سیاسی در امور داخلی برخی کشورها بردارند؛ زیرا تمامی این موارد منجر به تخریب زندگی دمکراتیک جامعه ترکیه و از سویی دیگر هتک حرمتی بر همه قوانین اساسی و حقوقی است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا