جهان اسلام

حضور علمای «الازهر» مصر در حرم امامین عسکریین علیهما السلام

هیئتی به نمایندگی از دانشگاه «الازهر» مصر، با سفر به شهر سامرا، در حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام حضور یافتند.

 

هیئتی به نمایندگی از دانشگاه «الازهر» مصر، با سفر به شهر سامرا، در حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام حضور یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس عسکریین، این هیئت،  هدف خود از سفر به کشور عراق و بازدید از مراقد مقدس را،  نشر اصول و مبانی اسلامی، رایزنی و هماهنگی، تبرک جستن از مرقد مطهر امامین عسکریین علیهما السلام،  دیدار با شخصیت های دینی،  و نیز برپایی سمینار و همایش های گوناگون بیان داشتند.

«سید عبد الولی نصر الجعفری» رئیس این هیئت،  با اشاره به پیروزی نیروهای عراقی بر سنی های تندروی داعش، گفت:  حضور ما در کشور دوست و برادر  عراق، یکی از نعمت های خداوندی است خصوصا در این ایام که روزهای پیروزی و غلبه بر دشمنان است.

وی افزود:  ما قبل از این، در ایام اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا حضور داشتیم و عجایب روزگار را در آنجا دیدیم و اینک نیز به شهر سامرا و زیارت امامین عسکریین علیهما السلام شرفیاب شده ایم و چیزهایی را در این مکان دیدیم که دل را شاد و روح را خوشنود می کند.

الجعفری در ادامه افزود:  ما در این سفر، نیکی ، کرامت، سخاوت و محبت را نزد ملت عراق دیدیم که چگونه با تمام وجود از زوار اهل بیت پیامبر اسلام (علیهم السلام) پذیرایی، و به آنان خدمت می کنند،  و به نظر ما بر کشورهای اسلامی لازم است که نمایندگانی را به کشور عراق بفرستند تا بدانند اهل بیت علیهم السلام کیستند و چگونگی خدمت کردن به آن ها را بیاموزند. 

 

او در ادامه، با اشاره به آیه 23 سوره ی «شورا» افزود: در روزگار ما مسلمانانی هستند که خود را با اهل بیت علیهم السلام برابر و در جاهایی حتی بالاتر از آنان دانستند و عاقبت این تفکر، آلوده شدن دست های این افراد  به قتل، جنایت، تجاوز، آواره کردن، و نیز محو کردن یاد اهل بیت علیهم السلام بوده است.

رئیس هیئت علمای الازهر تصریح کرد:  دست هایی که برای اعمالی شنیع مانند منفجر کردن مرقد مطهر امامین عسکریین  دراز شد، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و تمام مسلمانان را آزرده خاطر کرد؛ ولی با همت بلند و تلاش های خستگي ناپذیر ملت عراق و نیز مرجعیت شیعه، کشور عراق شاهد بسط و گسترش امنیت عمومی است.

وی در پایان سخنان خود، از قدم های برداشته شده توسط مرجعیت شیعه و نیروهای عراقی، تشکر کرد و گفت:  اگر این رشادت ها و فداکاری ها نبود، اینک داعش در خوابگاه های کسانی بود که منکر این پیروزی های ارزش مند و واقعی هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا