جهان اسلام

وقوع چند انفجار در شهر های جلال آباد و کابل

چند انفجار در شهر های جلال آباد و کابل پایتخت افغانستان رخ داد.

 

چند انفجار در شهر های جلال آباد و کابل پایتخت افغانستان رخ داد. 

انفجار یک بمب مغناطیسی در حوزه‌ اول امنیتی کابل پایتخت افغانستان و نیز وقوع چند انفجار در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار، جان 2 تن را گرفته و 10 تن دیگر را مجروح ساخت.

بصیر مجاهد سخنگوی پلیس کابل در این خصوص اعلام کرد که یک بمب مغناطیسی در حوزه‌ اول امنیتی کابل پایتخت افغانستان در یک کانتینر که مربوط مرکز جذب ارتش ملی این کشور است جازسازی شده بود.

در حالی که اعلام شده این حادثه ۴ زخمی در پی داشته است، منابع بیمارستانی از وخامت حال یکی از مجروحین انفجار کابل خبر می دهند.

در حادثه ای دیگر، در نزدیکی ساختمان یک شبکه تلویزیون خصوصی محلی در ناحیه‌ چهارم شهر جلال آباد واقع در ولایت ننگرهار، ۴ انفجار پی در پی روی داد.

عطالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در این باره اعلام کرد که در این رویداد ۲ نگهبان جانباخته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسؤلیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

گفتنی است، از زمان تهاجم واشنگتن به این کشور در سال ۲۰۰۱؛ تعداد زیادی از غیرنظامیان در افغانستان به شهادت رسیده و یا مجروح شده اند و اقدامات و عملیات تروریستی سنی های تندرو، در مناطقی از شمال این کشور گسترش نیز یافته است.

لازم به ذکر است، دفتر سازمان ملل در افغانستان به دنبال تحقیق درباره کشتار روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل» در روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه سال جاری اعلام کرد که ۳۶ غیرنظامی و افراد خارج از میدان نبرد از سوی سنی های تندروی طالبان و داعش به قتل رسیده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا