جهان اسلام

بازداشت صدها تن از شيعيان، توسط پليس مرزباني «الجزاير»

مرزبانان «الجزاير» صدها تن از شهروندان شيعه اين کشور را بازداشت کردند. 

 

مرزبانان «الجزاير» صدها تن از شهروندان شيعه اين کشور را بازداشت کردند. 

پليس مرزباني کشور الجزاير، در اقدامي عجيب حدود 400 تن از شيعيان الجزايري بازگشته از عراق و ايران را در فرودگاه «هواري بومدين» در پايتخت اين کشور بازداشت کرد.

به گزارش منابع محلي، بازداشت شدگان با هدف احياي شعائر حسيني در عاشورا و اربعين امام حسين عليه السلام، به شهرهاي مقدس کربلا و قم سفر کرده بودند. 

همچنين در خبري ديگر، مقامات دولتي الجزاير از دولت عراق خواسته اند تا سفير خود در اين کشور، يعني «عبد الرحمان حامد الحسيني» را برکنار کند؛ زيرا وي دريافت ويزاي عراق را براي شيعيان الجزايري – خصوصا در ايام عاشورا و اربعين حسيني – تسهيل بخشيده بود.

گفتني است، در قانون اساسي الجزاير  بندي به نام آزادي اعتقادي وجود دارد و ماده 42 آن بر عدم تعرض به آزادي عقيده، و حرمت نگه داشتن آزادي رأى و آزادي عبادت، در راستاي احترام به قانون تاکيد دارد. 

اين در حالي است که «محمد عيسي» وزير اوقاف الجزاير، در گفت و گو  با رسانه هاي خبري مدعي شده است که  سفارت عراق بايد به عقيده ي ملت الجزاير و قانون اساسي اين کشور احترام بگذارد !

لازم به ذکر است، محمد عيسي در دفتر سياسي خود با عبد الرحمان الحسيني سفير عراق در الجزاير، ديدار کرد و با  او در اين باره به بحث و گفت و گو پرداخت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا