جهان اسلام

آغاز اجرای بزرگترین طرح بهداشتی نجف اشرف برای خدمت به زائران اربعین

اداره بهداشت استان نجف اشرف، از آغاز اجرای بزرگترین طرح اضطراری بهداشتی برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

 

اداره بهداشت استان نجف اشرف، از آغاز اجرای بزرگترین طرح اضطراری بهداشتی برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

مدیرکل اداره بهداشت نجف اشرف در بیانیه ای اعلام کرد: اداره بهداشت نجف اشرف خدمات رسانی به زائرانی که از طریق استان نجف و از دو محور نجف ـ کربلا و نجف ـ بابل ـ کربلا وارد استان کربلا می شوند را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی اداره بهداشت نجف اشرف از مرزهای اداری استان نجف با استان های مجاورآغاز می شود و تا ورودی های استان کربلا ادامه می یابد، خاطرنشان کرد: همه موسسات بهداشتی استان نجف اعم از بیمارستان ها و بخش های مراقبت های بهداشت اولیه در روند خدمت رسانی به زائران اربعین مشارکت دارند.

وی همچنین یادآور شد که به منظور نظارت بر روند اجرای طرح بهداشتی نجف، اتاقی عملیاتی با ریاست مدیر بهداشت این استان و عضویت مدیران نهادهای بهداشتی نجف تشکیل شده است.

از سوی دیگر مدیر عملیات پزشکی تخصصی نیز در این باره گفت: ۹۲۱ نفر در اجرای طرح بهداشتی نجف اشرف حضور دارند که تاپایان بیست و یکم ماه صفر به فعالیت های خود ادامه می دهند.

این خدمات از طریق ۷۵ تیم پزشکی و ۸۰ خودروی آمبولانس که در تمامی راه های عبور زائران مستقر شده اند، به زائران اربعین حسین ارائه می شود.

به گفته وی در جاده نجف ـ دیوانیه ۲۲ تیم پزشکی، در جاده نجف ـ کوفه ـ عباسیه ـ بابل ۲۱ تیم، ودر جاده نجف ـ کربلا ۱۹ تیم مستقر خواهند شد و ۱۳ تیم پزشکی نیز مسئولیت نظارت بر مسائل بهداشتی را برعهده خواهند داشت.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا