جهان اسلام

مشکلات زائران پاکستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی

زائران پاکستانی با مشکلات فراوانی برای شرکت در زیارت اربعین حسینی مواجه هستند.

 

زائران پاکستانی با مشکلات فراوانی برای شرکت در زیارت اربعین حسینی مواجه هستند.

به گفته یکی از روحانیون شیعه پاکستان، کنسولگری ایران نتوانسه ویزای زائران اربعین حسينی را به موقع صادر نماید و این موضوع علاوه بر بروز مشکلات برای شیعیان، برای برخی افراد سودجو فرصتی را بوجود آورده تا با دلالی و در ازای مبالغی هنگفت، اقدام به اخذ ویزا برای شیعیان نمایند.

«مظهر عباس علوی» از روحانیون شیعه پاکستان، در ادامه گفت: تاکنون تنها برای 25 هزار نفر ویزای ایران صادر شده، در حالی که تعداد زائران و علاقه مندان بسیار بیشتر از این تعداد است.

گفتنی است، بسیاری از زائران پاکستانی ویزای کشور عراق را دریافت کرده اند و تنها ویزای کشور ایران با تاخیر در حال صدور است.

شیعیان برای شرکت در مراسم زیارت میلیونی اربعین با کمبود وسائط نقلیه مواجه هستند ولی دولت ایالتی بلوچستان هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

در حال حاضر بیش از 600 اتوبوس حامل زائران پاکستانی از مناطق مختلف برای شرکت در مراسم اربعین حسینی سعی دارند با عبور از بلوچستان وارد ایران شوند اما فقط به 140 اتوبوس اجازه حرکت داده شده است.

دولت ایالتی بلوچستان به بهانه تأمین امنیت حرکت اتوبوس‌های حامل زوار را به تأخیر می‌اندازند و آنها مجبورند چند روزی در شرایط سخت توقف کنند و نگرانند با توجه به تاخیر در ویزای ایران و کوتاهی مسئولین ایالتی به زیارت اربعین حسینی نرسند.

برخی زائران نیز از قبل، بلیط هواپیما تهیه کرده‌اند؛ اما اگر ویزای آنها صادر نشود از یک سو باید هزینه لغو بلیط را پرداخت کنند و از طرف دیگر نمی‌توانند خود را به مراسم اربعین برسانند.

شیعیان پاکستانی از «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان و حکومت ایران خواسته اند تا با صدور ویزای به موقع و تامین عبور آسان و سریع شیعیان پاکستانی، آنها را در رسیدن به زیارت میلیونی اربعین حسینی یاری نمایند.

پیش از این نیز شیعیان به دیرکرد تحویل ویزا توسط ایران و توقف های طولانی مدت اتوبوس ها اعتراض نموده بودند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا