جهان اسلام

واکنش شیعه رایتس واچ به حملات تروریستی اخیر در کابل

«شیعه رایتس واچ» با صدور بیانیه ای حملات تروریستی اخیر در کابل را محکوم کرد.

 

«شیعه رایتس واچ» با صدور بیانیه ای حملات تروریستی اخیر در کابل را محکوم کرد.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن حمله تروریستی سنی های تندرو به مسجد شیعیان در کابل، از جامعه ی جهانی خواست مانع قتل عام شیعیان افغانستان شود.

در این بیانیه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، آمده است:

دگربار دست تروریسم سیاه از آستین ظلمت زده بر آمد و مردان و زنان پیر و جوان و کودکان مسلمان شیعه افغانستان را به خاک و خون کشید و از این رهگذر برنامه پلید خود در قتل عام شیعیان با انگیزه ی طایفیِ نکوهیده و نفرتِ نژادپرستانه را با حمله به اماکن مذهبی و مساجد امنِ شهر کابل بر همگان آشکار کرد که در آن بیش از 72 تن که تعدادی از آنها زنان و کودکان بودند به شهادت رسیده و عده زیادی مجروح شدند.

شیعه رایتس واچ در ادامه با شاره به گزارش هفته گذشته سازمان ملل در باره افغانستان افزود: شیعیان افغانستان در این سال آماج حملات فشرده قرار گرفته اند که در پی آن بیش از  84 نفر از آنان به شهادت رسیده و 194 نفر دیگر در حمله به دو مسجد آنان در ماه های آگوست و سپتامبر در شهر کابل مجروح شده اند.

«سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان» در ادامه، نسبت به سکوت و بی تفاوتی جامعه جهانی در برابر قتل عام های زنجیره ای مسلمانان شیعه مذهب در افغانستان هشدار داده و تأکید دارد که آنچه در افغانستان رخ می دهد، بی تردید به قتل عام و نسل کشی خواهد انجامید، لذا برای حفاظت و حمایت از جان و امنیت شیعیان افغانستان باید جامعه جهانی وارد میدان شده و از ادامه فعالیت های سنی های تندرو در این کشور، جلوگیری نماید؛ چرا که حکومت افغانستان توان تامین امنیت شیعیان و جامعه این کشور را ندارد.

این سازمان حقوق بشری همچنین افزود: برنامه ها و تصمیمات سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم نیز در افغانستان دچار دوگانگی است، زیرا با پرونده هایی این چنین به صورت گزینشی برخورد نموده و از جریان ها و سازمان های حامی تروریسم چشم پوشی می کند.

«شیعه رایتس واچ» در پایان بیانیه خود هر گونه اقدامات تروریستی را به شدت محکوم کرده و همبستگی خود را با شیعیان مظلوم افغانستان اعلام نموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا