جهان اسلام

مشارکت حشد الشعبی در طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی

در طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی در کربلای معلی، نیروی الحشد الشعبی نیز مشارکت خواهند داشت.

 

در طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی در کربلای معلی، نیروی الحشد الشعبی نیز مشارکت خواهند داشت.

«حامد عبدالصاحب» رئیس کمیسیون نیروهای مدافع عتبات و مقدسات عراق (الحشد الشعبی) در شورای استانداری کربلای معلی، اعلام کرد که بیش از 3 هزار نیروی الحشد الشعبی در طرح امنیتی ویژه زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) مشارکت خواهند داشت.

عبدالصاحب افزود: همگی برای حمایت از امنیت زائران حسینی آمادگی دارند و هماهنگی‌های زیادی با فرماندهان امنیتی استان کربلا، در بخش های مختلف صورت گرفته و ماموریت نیروهای الحشد الشعبی در این طرح، تامین امنیت محورهای خارجی شهر مقدس کربلا است.

به گفته وی، الحشد الشعبی قرار است کمربند امنیتی سوم در اطراف کربلای معلی به ویژه در منطقه غربی نزدیک به استان الانبار را بر عهده داشته باشد.

پیش از این  سرهنگ «علاء الغانمی» سخنگوی رسمی فرماندهی پلیس کربلا، از تدوین یک طرح امنیتی ویژه برای زیارت میلیونی اربعین حسینی، خبر داده بود.

زیارت اربعین امام حسین (علیه السلام) یکی از مهمترین مناسبتهای دینی شیعیان به شمار می‌رود و سالانه میلیون ها نفر از نقاط مختلف عراق و جهان، برای بزرگداشت مراسم اربعین با پای پیاده عازم شهر مقدس کربلا می‌شوند و هزاران موکب و هیأت خدماتی برای خدمت‌رسانی به زوار در جاده‌های منتهی به استان کربلای معلی مستقر هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا