جهان اسلام

طرح امنیتی اربعین با بازدید از هتل‌های کربلا کلید خورد

مأموران بخش امنیت گردشگری استان کربلا معلی، عملیات گسترده‌ای را در راستای آمادگی برای طرح زیارت میلیونی اربعین به اجرا درآوردند.

 

مأموران بخش امنیت گردشگری استان کربلا معلی، عملیات گسترده‌ای را در راستای آمادگی برای طرح زیارت میلیونی اربعین به اجرا درآوردند.

در راستای اجرای طرح امنیتی اربعین حسینی، مأموران بخش امنیت گردشگری استان کربلای معلی، عملیات پیشگیرانه گسترده‌ای را اجرا کردند که در جریان این عملیات، هتل‌های شهر مقدس کربلا مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت.

سرهنگ «علاء غانمی» سخنگوی رسمی فرماندهی پلیس کربلا در این باره گفت: این عملیات بازرسی پیشگیرانه منجر به بازداشت و اخراج ۲۳۹ کارگر خارجی از ملیت‌های مختلف(بنگلادشی، هندی، پاکستانی، ترک و…) شد که قانون اقامت در عراق را نقض کرده و فاقد مجوز رسمی فعالیت بودند.

وی افزود: همچنین، ۱۷ شرکت گردشگری جعلی که در داخل و خارج از شهر مقدس کربلا فعالیت می‌کردند، به دستگاه قضایی عراق معرفی شدند و علیه صاحبان این شرکت‌ها اقامه دعوی شد.

سرهنگ علاء غانمی تصریح کرد: همچنین، در جریان این عملیات پیشگیرانه بیش از ۶۶ هتل بدون مجوز تعطی شده و دستورالعمل‌های امنیتی برای سایر هتل‌ها مبنی بر همکاری مشترک ابلاغ گشت.

شایان ذکر است، سخنگوی رسمی فرماندهی پلیس کربلای معلی پیش از این اعلام کرده بود که ارگان‌های امنیتی عراق، طرح امنیتی ویژه‌ای برای زیارت‌ میلیونی اربعین حسینی تدارک دیده‌اند که این طرح با همکاری فرماندهی پلیس کربلا معلی و فرماندهی عملیات فرات مرکزی انجام خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا