جهان اسلام

مرز خسروی بين ايران و عراق آزاد شد

تردد زائران ایرانی از مرز خسروی آزاد شد.

 

تردد زائران ایرانی از مرز خسروی آزاد شد.

فرماندار قصر شیرین اعلام کرد که از اول ماه صفر (برابر با 29 مهرماه) تردد زائران ایرانی و غیر ایرانی به صورت کاروانی و یا انفرادی از مرز خسروی برای ورود به کشور عراق آزاد می شود.

«فرامرز اکبری» فرماندار قصر شیرین ضمن اعلام این خبر افزود: طبق توافقی که میان مسئولان بلند پایه ایران و عراق صورت گرفته، تاریخ اعزام و پذیرش زائران به عتبات عالیات از این مرز، از اول ماه صفر است و زائران ایرانی می توانند تا فرا رسیدن این تاریخ برای سفر به عتبات عالیات از مرزهای دیگر استفاده کنند.

وی ادامه داد: ولی همچنان مرز خسروی به صورت یک طرفه برای زائران و مسافرانی که قصد ورود به ایران را دارند باز می باشد و تردد مسافران در مرز پرویزخان نیز روال عادی خود را طی می کند.

شایان ذکر است، سازمان های دست اندر کار ایران اعلام کرده اند که امسال ۵۰۰ هزار نفر از زائران ایران و زائران اتباع خارجی می توانند از مرز رسمی خسروی در ایام زیارت ملیونی اربعین حسینی تردد نمایند.

گفتنى است طی سال گذشته تردد زائران ایرانی و غیر ايرانی که برای رساندن خود به عتبات عالیات مجبور بودند از مرزهای ایران عبور کنند، با مشکلات عدیده ای روبرو شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا