جهان اسلام

بيش از ۶/۴ ميليون زائر عزادار در شهر مقدس كربلا به مناسبت عاشوراى حسينى

آمار زائرانى كه روز عاشورا آيين هاى مختلف عزادارى را در شهر مقدس كربلا را به جا آوردند به شش و نیم میلیون زائر نزدیک شد.

 

آمار زائرانى كه روز عاشورا آيين هاى مختلف عزادارى را در شهر مقدس كربلا را به جا آوردند به شش و نیم میلیون زائر نزدیک شد.

فرماندهی عملیات امنیتی جنوب غرب عراق از مشارکت نزدیک به شش میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در مراسم عزاداری حسینی در شهر مقدس کربلا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، سرلشکر «قیس خلف رحیمه المحمداوی»، فرمانده عملیات «فرات الاوسط» که مسئولیت امنیت پنج استان منطقه نوب غرب این کشور را بر عهده دارد، اعلام کرد که بیش از شش میلیون زائر عراقی و ۴۰۰ هزار زائر دیگر از سایر کشورهای عرب و غیر عرب در مراسم عاشورای امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، فرمانده عملیات فرات الاوسط در یک کنفرانس خبری در مقر فرماندهی عملیات ضمن اعلام این که پیش و پس از مراسم عاشورای حسینی یک عملیات پیشگیرانه با مشارکت فعالانه نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) انجام شده، تاکید کرد که یک عملیات پیشگیرانه وسیع در مرز میان استان های الانبار و کربلا با عملیات هوایی و زمینی صورت گرفته و ۲۱ انتحاری نیز از پای درآمدند.

زائران دهه اول محرم در طول ايام حضور خود در شهر مقدس كربلا اقدام به اقامه شعائر مختلف حسينى از جمله سينه زنى، زنجير زنى، زنجير تيغى و قمه زنى نموده و در عزاهاى با شكوهى همچون عزاى شاه حسين و عزاى آتش شركت كردند و در شام غريبان امام حسين عليه السلام با روشن كردن شمع در نقاط مختلف كربلا، فاجعه عظيم عاشورا را و اسارت آل الله را به سوگ نشستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا