جهان اسلام

خنثی سازی عملیات تروریستی سنی های تندرو علیه عزاداران حسینی

عملیاتی تروریستی که شهر مقدس کاظمین را هدف قرار داده بود، خنثی شد.

 

عملیاتی تروریستی که شهر مقدس کاظمین را هدف قرار داده بود، خنثی شد.

وزارت کشور عراق، از به هلاکت رساندن گروهی از سنی‌های تندرو که برای هدف قرار دادن مناطقی در شهر مقدس کاظمین، برنامه‌ریزی کرده بودند، خبر داد.

به گفته وزارت کشور عراق این عناصر تروریستی قصد داشته اند تا عزاداران حسینی را در شهر مقدس کاظمین هدف قرار دهند.

«وهاب الطائی» مشاور رسانه‌ای وزیر کشور عراق در این باره گفت: تیم ویژه اداره اطلاعات بغداد با همکاری سرویس مبارزه با تررویسم و فرماندهی عملیات این شهر ـ تحت نظارت مستقیم «قاسم الاعرجی» وزیر کشور ـ و در جریان یک عملیات پیشگیرانه توانست گروهی از سرکردگان مهم سنی های تندروی داعش وچندین انتحاری را در منطقه «الملالی» از توابع منطقه «الکرمه» واقع در شرق «الانبار» به هلاکت برسانند.

الطائی با اشاره به سنی های تندرو، افزود: اینها قصد داشتند عزادارن حسینی حاضر در شهر مقدس کاظمین در روز عاشورا را، هدف حملات تروریستی خود قرار دهند.

لازم به ذکر است، علی رغم تهدیدهای سنی های تندرو و دیگر مخالفان عزاداری های روز عاشورا، این عزاداری ها هر ساله با رونق بیشتری در شهرهای مختلف کشور عراق، خصوصا در شهرهای مقدس این کشور برگزار می شود.

از طرفی، نیروهای امنیتی و سرویس های وابسته به وزارت کشور عراق نیز، تمامی تشکیلاتشان را برای تامین امنیت این عزادارای ها، به حالت آماده باش درآورده و آماده مقابله با هرگونه تحرکی علیه عزاداران حسینی هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا