جهان اسلام

نامه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به وزرای داخله کشورهای اسلامی

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» با هدف تسهیل در امور عزاداری سید الشهداء علیه السلام در ایام محرم و عاشورای حسینی، نامه ای را به وزرای داخله کشورهای اسلامی، ارسال کرد.

 

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» با هدف تسهیل در امور عزاداری سید الشهداء علیه السلام در ایام محرم و عاشورای حسینی، نامه ای را به وزرای داخله کشورهای اسلامی، ارسال کرد.

در این نامه مسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده آمده است:

با فرارسیدن ماه محرم الحرام 1439 هجری قمری وخصوصا دهه اول این ماه که سالگرد حادثه دردناک شهادت «امام حسین علیه السلام« را یاد آور می شود؛ شیعیان در سرتاسر جهان و علی الخصوص کشورهای اسلامی، این ایام را با برپایی مجالس عزاداری گرامی داشته و با نصب نمادهای عاشورایی در کوچه و خیابان و برگزاری مجالس عزا، این ایام عزیز را به سوگ می نشینند.

این نامه افزود: همگان میدانند احیای شعائر حسینی در اشکال گوناگون خود، نشانه مسالمت آمیزی و دوری از هرگونه خشونت، استبداد، تندروی فکری و افراطی دارد، زیرا با هدف بیان حزن و اندوه با «رسول الله صلی الله علیه و آله» و اعلام مخالفت با هرگونه افراطگرایی برگزار می شود..

در ادامه این نامه آمده است: ما با این منطق نامه خود را به وزارای داخله کشورهای اسلامی ارسال کرده ایم و خواستار کمک و همکاری آنها برای اجرا و احیای شعائر عاشورایی در کشورهایشان هستیم و از این مقامات می خواهیم به صدای مخالفان این مراسم گوش نسپاردند.

«بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی» که مقر آن در شهر «واشنگتن» واقع شده است، در ادامه نامه خود از این وزرا خواست امنیت و سلامت احیاگران شعائر عاشورایی را فراهم نموده و مانع از تلاش سنی های تندرو و عناصر افراطی برای ایجاد اخلال در این مراسم شوند.

این بنیاد در پایان نامه خود آورده است: ما اعتماد کامل به شما وزرای داخله در ایفای صحیح و بی چون وچرای وظایف و مسئولیت های انسانی، دینی و قانونی خود در حمایت از شهروندان شیعه در امر احیا و تعظیم شعائر حسینی داریم؛ چرا که این اعمال دینی، فعالیت هایی سالم، انسانی و اسلامی می باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا