جهان اسلام

ایجاد نفرت از سایر ادیان و مذاهب در متون درسی عربستان

متون درسی و آموزشی عربستان سعودی، دانش آموزان را به نفرت در برابر ادیان و آیین های اسلامی تشویق می کند.

 

متون درسی و آموزشی عربستان سعودی، دانش آموزان را به نفرت در برابر ادیان و آیین های اسلامی تشویق می کند.

سازمان جهانی دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد متون درسی و آموزشی عربستان سعودی دربردارنده مطالبی است که دانش آموزان را به نفرت در برابر ادیان و دیگر آیین های اسلامی تشویق می نماید.

این سازمان افزود: پس از بازبینی کامل کتاب های درسی دینی رایج در مدارس آموزش و پرورش عربستان در سال تحصیلی ۲۰۱۶ـ۲۰۱۷ به این نتیجه رسیده ایم که برخی از مطالب این کتاب ها به ترویج خشونت و تعصب مبتنی بر اتفاقات ۱۱ سپتامبر می پردازد که این مطالب همچنان در کتاب های عربستان موجود است و این در حالی است که مسئولان این کشور مدعی هستند زبان تعصب را در متون خود از بین برده اند.

«سارة ویتسن» مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر در اینباره، گفت: در مدارس عربستان سعودی، دانش آموزان از کلاس اول یاد می گیرند که به تمام پیروان ادیان و مذاهب فکری دیگر با دیده نفرت بنگرند و این آموزش نفرت در هر سال میان آنها تقویت می شود.

وی همچنین گفت: اهانت به ادیان و مذاهب دیگر توسط حکومت عربستان سعودی و ممنوع بودن انجام شعائر دینی و مذهبی پیروان ادیان دیگر در این کشور می تواند مردم عربستان را به خشونت و تبعیض علیه پیروان ادیان و مذاهب تشویق کند، اما قانون حقوق بشر از چنین کشورهایی انتظار دارد هرگونه دعوت به خشونت قومی، نژادی و دینی را ممنوع کنند.

ویتسن در پایان گفت: مسئولان عربستان سعودی باید دست از تحقیر اعتقادات شخصی دیگران بردارند و متون درسی مدارس خود را نیز اصلاح کنند.

بر اساس این گزارش، اکثر مطالب موجود در کتب درسی عربستان سعودی، سعی دارند از نخستین سطوح آموزشی در بین کودکان تنفر از شیعیان را در آنها نهادینه کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا