جهان اسلام

برگزاری هفته فرهنگی عطر امام حسین علیه السلام در جنوب لبنان

عطر امام حسین (علیه السلام)در جنوب لبنان وزیدن گرفت.

 

عطر امام حسین (علیه السلام)در جنوب لبنان وزیدن گرفت.

آستان مقدس حسینی، فعالیت های هفته فرهنگی خود در شهر تاریخی «صور» در جنوب لبنان را با عنوان «عطر امام حسین (علیه السلام) در جنوب منتشر می شود» را آغاز کرد.

«سید جمال شهرستانی» رئیس کمیته مقدماتی این برنامه گفت:  این هفته فرهنگی در پاسخ به درخواست دوستداران «اهل بیت علیهم السلام» در جنوب لبنان انجام برگزار شده شامل مراسم و نشست های مختلفی بوده و محصولات فرهنگی و فکری آستان مقدس حسینی نیز در آن به نمایش گذاشته شده است.

شهرستانی ادامه داد: فعالیت های این هفته فرهنگی، کار خود را در سالن «الخضر» شهر «صور» وابسته به شورای عالی دادگستری شیعیان شهر «صور» و «جبل عامل» برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: هیئتی از آستان مقدس حسینی، از «میخائیل ابرص» اسقف مسیحیان کاتولیکِ «صور» برای مشارکت در فعالیت های این هفته فرهنگی و نیز شرکت در جشنواره تراتیل سجادیه دعوت به عمل آورده است.

به گفته وی، جشنواره های فرهنگی به ویژه زمانی که بین المللی باشد، در تحکیم پیوند دوستی، ارتباط میان اقشار جامعه و تحقق همزیستی مسالمت آمیز داخل جوامع نقش مهمی دارد و می تواند از میراث دینی، انسانی و اخلاقی در ساخت تمدن انسانیِ به دور از خشونت و افراطی گری، حمایت می کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا