جهان اسلام

اعلام رسمی آزادی تلعفر

نخست وزیر عراق، آزادسازی استان نینوی و شهرستان «تلعفر» را رسما اعلام کرد.

 

نخست وزیر عراق، آزادسازی استان نینوی و شهرستان «تلعفر» را رسما اعلام کرد.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، یازده روز پس از آغاز عملیات «تلعفر» طی بیانیه ای، آزادی کامل استان نینوی و شهرستان تلعفر ـ بزرگترین شهرستان عراق ـ را رسما اعلام کرد.

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این بیانیه با اشاره به سنی های تندروی داعش تأکید کرد: تروریست‌های داعش هر کجا که باشند، برای آزادسازی آن منطقه آماده‌ایم و آن‌ها راهی جز مرگ یا تسلیم شدن ندارند.

در این بیانیه آمده است: «تلعفر» عزیز دوباره آزاد شد و پرچم عراق بار دیگر به دستان رزمندگان قهرمان ارتش، پلیس فدرال، نهاد مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی، نیروهای واکنش سریع و اهالی این شهرستان بر فراز ساختمان‌های آن به اهتزاز درآمد.

نیروهای عراقی چهارشنبه شب گذشته، توانستند منطقه «العیاضیه» آخرین منطقه باقی مانده از شهرستان تلعفر را آزاد کنند و بدین ترتیب، استان نینوی به طور کامل از سنی های تندروی داعش بازپسگرفته شده و مراحل پاکسازی را طی می نمایند.

لازم به یادآوری است، نیروهای عراقی از 20 آگوست به فرمان «حیدرالعبادی» نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، عملیات آزادسازی شهر و شهرستان تلعفر موسوم به «قادمون یا تلعفر» را آغاز کرده‌ بودند.

نیروهای ارتش، واکنش سریع، نهاد مقابله با تروریسم، پلیس فدرال و الحشد الشعبی در این عملیات مشارکت داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا