جهان اسلام

گزارش ماهیانه سازمان ديده بان حقوق شيعيان از نقض حقوق شیعیان در جهان

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) گزارش ماهیانه خود در زمینه نقض حقوق مسلمانان شیعه در سی روز اخیر را منتشر کرد.

 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ) گزارش ماهیانه خود در زمینه نقض حقوق مسلمانان شیعه در سی روز اخیر را منتشر کرد. 

در این گزارش اقدامات خشونت آمیز و تروریستی سنى هاى تندرو و اعمال سرکوب و قلع و قمع برخی حکومت‌ها ی حاشیه خلیج فارس بر علیه شیعیان ذکر شده است. 

در ابتدای این گزارش به جنایت های خونین در حق شیعیان افغانستان اشاره شده که در آن ٢٠ تن در منطقه دار آباد هرات، ٥٠ تن در منطقه سرپل، و ٢٠ تن در کابل شهید و ده ها تن دیگر مجروح شدند و یک گور دست جمعی حاوی ٤٢ جسد سربریده نیز در منطقه میرزا اولنگ کشف شد.

اما در کشور پاکستان، طی انفجاری در شهر لاهور ٢٢ نفر شهید و مجروح شدند. همچنین در انفجاری دیگر در شهر شیعه نشین کویته ١٥ تن شهید و ٣٢ تن نیز زخمی شدند. 

از سویی دیگر و در کشور بحرین، همچنان حملات و یورش های نیروهای حكومتى در منطقه الدراز و در محله های الحیدریه و المیبر ادامه دارد. در زندان های بحرین نیز با شیعه در بند، به بدترین شکل ممکن برخورد می‌شود و از انواع شکنجه و گرسنگی و نبود خدمات پزشکی رنج می‌برند. 

همچنين در عربستان، شیعیان شهر العوامیه، مورد بمباران های بی هدف با انواع سلاح های سنگین قرار گرفتند که باعث خسارات جانی و مالی فراوانی شد که در این بین، چندین تن به شهادت رسیدند و صد ها خانواده دیگر آواره شدند و دادگاه این کشور شیخ حسین الراضی فعال شیعه را با تهمت هایی ناروا، به ١٣ سال حبس محكوم کرد. 

در پایان این گزارش به حوادث خونین و تروریستی گروهک های سلفی و وهابی در عراق وهدف قرار دادن شیعیان این کشور اشاره شده که در استان دیاله ٢ تن، در طوز خرماتو ٤ تن، ٢ تن در جنوب بغداد، ١نفر در غرب بغداد و ٤ تن در جنوب غربی شهر بغداد، شهید و ده ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا