جهان اسلام

بيانيه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در محکومیت انفجار مسجد صاحب الزمان کابل

در پي انفجار خونين در مسجد امام زمان عجل الله فرجه الشريف در شهر كابل، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی بیانیه ای صادر کرد.

 

در پي انفجار خونين در مسجد امام زمان عجل الله فرجه الشريف در شهر كابل، بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی بیانیه ای صادر کرد.

بنياد جهاني آيت الله العظمى شيرازى، با ابراز تاسف و تاثر شدید از حادثه خونين مسجد صاحب الزمان عجل الله فرجه الشريف واقع در منطقه قلعه نجارهار كابل، به خاك و خون كشيدن جمعي كثير از مومنان و شیعیان مکتب اهل بیت علیهم السلام در حال اقامه نماز را به شدت محكوم كرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: 

این بنیاد مسئولیت قانونى و انسانى حملاتى را كه شیعیان افغانستان را هدف قرار مي دهد، متوجه حکومت این کشور و جامعه جهانی دانست.

بنياد در ادامه بيانيه افزود: از تمام سازمان های حقوق بشری درخواست داريم تا با اقدامى سريع علاوه بر تامين امنيت شيعيان بي دفاع افغانستان  مانع از انتشار بیش از پیش تروریسم در این کشور  و در كشورهاى ديگر شوند.

در پایان این بیانیه آمده است: 

 بنیاد جهانی آيت الله العظمی شیرازی، براي شهيدان اين حمله تروريستى از درگاه خداوند متعال علو درجات و براى مجروحان این جنایت تروریستی شفای عاجل را خواستار شد.

گفتني است سازمانهاي حقوق بشري شيعه از جمله سازمان جهاني ديده بان حقوق شيعيان بارها نسبت به خطر سني هاي تندرو و ضرورت مبارزه با آنان هشدار داده بودند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا