جهان اسلام

افتتاح موسسه فرهنگی ـ خیریه مصباح الحسین علیه السلام

«موسسه فرهنگی ـ خیریه مصباح الحسین علیه السلام» در شهر مقدس کربلا افتتاح شد.

 

«موسسه فرهنگی ـ خیریه مصباح الحسین علیه السلام» در شهر مقدس کربلا افتتاح شد. 

در راستای عمل به رهنمودهای مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، مبنی بر اهتمام ورزیدن به امور کشور عراق خصوصا مرحله پس از داعش، «موسسه فرهنگی ـ خیریه مصباح الحسین علیه السلام» در شهر مقدس کربلا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر «آیت الله العظمی شیرازی» هدف از تاسیس این موسسه کمک و تامین نیازهای فکری و فرهنگی در پاسخگویی به شبهات و آگاهی بخشی بیش از پیش ملت مظلوم عراق و یاری محرومان این کشور در امور مادی و معنوی می باشد.

بر اساس این گزارش، «موسسه مصباح الحسین علیه السلام» می تواند، با حمایت و پشتیبانی مرجع عالیقدر «آیت الله العظمی شیرازی»مدظله و اجازه رسمی معظم له، حقوق شرعی را دریافت و آن را در امور موسسه، ایتام ، نیازمندان و فقرا انفاق کند.

 اهداف این موسسه، نشر فرهنگ قران و «اهل بیت علیهم السلام» خصوصا فرهنگ حسینی در جهان و ارائه کمک های مادی و معنوی مانند ایجاد فرصت های درسی، تعلیم و تربیت ویژه برای کودکان و نوجوانان علی الخصوص ایتام بی سرپرست و تهیدستان جامعه و حمایت از استعدادهای درخشان و مبتکران در بین افراد نوجوان و جوان جامعه می باشد.

از اهداف دیگر «موسسه مصباح الحسین علیه السلام» یاری افراد بیمار و بی بضاعت، برپا نمودن دوره های فراگیری فنی حرفه ای برای شیعیان عراق به ویژه زنان بی سرپرست است.

لازم به ذکر است «موسسه مصباح الحسین علیه السلام» که مورد تایید و حمایت دفتر مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی شیرازی» می باشد، قصد دارد تا با انجام این خدمات در پاسخگویی به نیازهای شیعیان، توجه دیگر اقشار شیعیان را به سوی جامعه عراق سوق داده؛ تا حدودی از سختی ها و فشار زندگی این افراد بکاهد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا