جهان اسلام

ادعای مقام عربستانى: تخلیه عوامیه با خواست مردم این شهر صورت گرفت

مقامات سعودی مدعی شده اند که تخلیه شهر شیعه نشین «العوامیه» به درخواست اهالی آن انجام شده است.

 

 

مقامات سعودی مدعی شده اند که تخلیه شهر شیعه نشین «العوامیه» به درخواست اهالی آن انجام شده است.

«فلاح الخالدی» استاندار قطیف امروز(یکشنبه) ادعا کرد: تخلیه شهر «العوامیه» بنا به خواست مردم این شهر و در پی آسیب های ناشی از حملات تروریستی که روند طرح توسعه منطقه المسوره را مختل کرده بود، صورت گرفت.

الخالدی در گفتگو با روزنامه «الحیات» همچنین مدعی شد: روند تامین امنیت برای بازگشت مردم به این شهر که بنا به خواست خود و به دلیل دور ماندن از گزند حملات تررویستی خواستار تخلیه آن شده بودند، از سر گرفته شده است. 

این اقدام چند روز پس از اعلام عملیات امنیتی نیروهای امنیتی در محله «المسوره» واقع در العوامیه از توابع استان قطیف صورت می گیرد.

وی با ادعای اینکه استانداری قطیف  برای بیش از ۳۰۰ خانوار آسیب دیده ساکن مناطق مجاور محله «المسوره» اقامتگاه هایی را خارج از این استان تدارک دیده است، گفت که مردم می توانند تا پایان آنچه عملیات پاکسازی امنیتی العوامیه و پایان فاز اول توسعه این منطقه خواند، در این اقامتگاه ها بمانند.

این مقام سعودی در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای آتی شرایط امنی برای افرادی که خواهان بازگشت به منازلشان هستند، فراهم خواهد شد، افزود که عملیات امنیتی و همینطور تخریب اماکن برای آغاز فاز اول طرح توسعه این منطقه همچنان ادامه دارد و مردم «العوامیه» می توانند در محل های اقامت موقت تا زمان بازگشت اوضاع به حالت عادی بمانند و ما آنها را وادار به بازگشت نمی کنیم.

این ادعاها در حالی مطرح شده که نیروهای نظامی آل سعود بیش از سه ماه است این منطقه را در محاصره قرار داده و با انواع سلاح های سنگین، مانزل و زیرساخت های این شهر شیعه نشین را ویران کرده اند.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا