جهان اسلام

بی احترامی به حسینیه های شیعیان توسط نیروهای آل سعود

فعالان و شهروندان عربستان، تجاوزات طائفه ای نیرو های آل سعود را محکوم کردند.

 

فعالان و شهروندان عربستان، تجاوزات طائفه ای نیرو های آل سعود را محکوم کردند.

نیرو های آل سعود پس ار اعلام مقامات حکومتی مبنی بر اینکه توانستند محله تاریخی «المسوره» در شهر شیعه نشین «العوامیه» را تحت کنترل خود در آورند؛ به این محله هجوم برده و کلیپ هایی را از فرماندهان امنیتی ضبط کرده اند که آن ها در خیابان می چرخند و آواز شادی سر می دهند.

تصاویر و فیلم هایی از مزدوران آل سعود منتشر شده که نشان می دهد در خیابان ها می رقصند و علیه شیعه فحش و ناسزا گفته و آنان را «روافض» می خوانند.

آنها همچنین به مساجد و حسینیه های شیعیان یورش برده و به مقدسات شیعیان توهین نمودند.

وابستگان به آل سعود مدعی شدند که سربازانی که در تجاوزات مذهبی دست داشته اند، بازداشت شده و تحت بازجویی هستند؛ اما فعالان مدنی این مسئله را رد کرده و تاکید کردند که این اقدامات توسط دستگاه امنیتی آل سعود برنامه ریزی شده است.

این فعالان افزودند فرمانده نیرو های آل سعود که به «العوامیه» هجوم برده «مفلح العتیبی» نام دارد و به مذهب شیعه و شیعیان ناسزا گفته است. او همچنین در عملیاتی به خانه های شیعیان در «العوامیه» هجوم برده و ساکنین این خانه ها را از خانه خودشان بیرون رانده است.

به گفته فعالان مدنی «العوامیه» این اقدامات با هدف تحریک و ناامید نمودن شیعیان این منطقه صورت گرفته و نظامیان سعی دارند با تحریک شیعیان و بهانه جویی، دست به کشتارهای شدیدتری در این شهر شیعه نشین بزنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا