جهان اسلام

هلال احمر سوریه: رقه در معرض نابودی است نه آزادسازی

مسئولان هلال احمر سوریه دخالت نهادهای بین المللی برای پایان دادن به حملات ائتلاف بین المللی و شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا به رقه را خواستار شدند.

 

مسئولان هلال احمر سوریه دخالت نهادهای بین المللی برای پایان دادن به حملات ائتلاف بین المللی و شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا به رقه را خواستار شدند.

«دینا الاسعد» معاون رئیس جمعیت هلال احمر شهر رقه در شمال سوریه از سازمان های بین المللی و سازمان ملل متحد درخواست کرد برای متوقف ساختن حملات ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا و شبه نظامیان گروه موسوم به «نیروهای سوریه دمکراتیک، به تاسیسات عمومی و زیرساخت های این شهر وارد عمل شوند.

الاسعد که هم اکنون خود نیز در رقه حضور دارد، تاکید کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی به تازگی ساختمان بیمارستان دولتی شهر را با بمب های فسفری بمباران کردند و ژنراتورهای برق، خودروهای بیمارستان و بخش های داخلی ساختمان آن نیز هدف بیش از ۲۰ خمپاره قرار گرفتند.

به گفته معاون رئیس هلال احمر رقه، بیمارستان دولتی که در معرض بمباران و تخریب قرار گرفته به بیش از ۱۰۰ هزار تن از اهالی شهر خدمت رسانی می کند در حالی که عناصر وابسته به داعش دارای بیمارستان و مراکز پزشکی ویژه خود بوده و هیچ کدام از آنها به بیمارسان دولتی مراجعه نمی کنند.

الاسعد ضمن تاکید بر این که رقه شاهد تخریب و نابودی است نه آزادسازی، افزود: هیچ مدرسه، مسجد و نانوایی باقی نمانده و حتی ساختمان های دولتی نیز به صورت کامل تخریب شدند، چاه های آب که پس از قطع لوله آب اصلی شهر از رود فرات، آب غیر نظامیان را تامین می کند نیز در معرض بمباران قرار گرفته و به دنبال بمباران نانوایی ها نیز تنها دو نانوایی در شهر باقی مانده است.

«فواز العساف» رئیس هلال احمر رقه نیز با اعلام این که ائتلاف بین المللی و نیروهای وابسته به آن، در درگیری با عناصر داعش از سیاست «زمین سوخته» استفاده می کنند افزود: تاکنون بیش از 65 تاسیسات دولتی اعم از مدارس، نانوایی ها، بانک ها و بازارها توسط این نیروهای ویران شده که مهمترین آن کارخانه شکر به عنوان بازوی اقتصادی رقه است.

ائتلاف هنوز به این بیانیه واکنشی نشان نداده ولی پیش از این طی بیانیه ای به کشتار بیش از 600 غیر نظامی در حملات خود به مواضع داعش اذعان کرده بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا