جهان اسلام

کشمیری ها به یاد نیمه شعبان بر سر مزار عزیزانشان شمع روشن کردند

گروهی از شیعیان در کشمیر، شب نیمه شعبان را بر سر مزار خانواده‌ و بستگان خود، به‌ویژه قربانیان خشونت‌های فرقه‌ای، گرامی داشتند.

کشمیری ها در این رخداد زیبا به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از گذشتگان خود با گرامیداشت مقام و جایگاه امام منتظر حضرت مهدی یاد کردند.

خانواده‌های کشمیری شب‌ها بر سر مزار، داخل کوچه‌ها و جلوی درب خانه‌های خود شمع روشن کردند تا یاد عزیزانی که آن‌ها را برای همیشه ترک کرده‌اند، زنده نگاه دارند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، مجله هندی Look Out در گزارشی تصویری، نوشت: شب نیمه شعبان علیرغم شادی های فراوان، برای شیعیان کشمیر غم انگیز بود، چرا که فراق بستگان و عزیزان و یاد گذشتگان، آنان را اندوهناک نمود.

در ادامه این گزارش آمده : هر ساله تعداد زیادی از مردم کشمیر در بزرگداشت این شب که به (شب برات) معروف است، به یاد مومنانی که مهمان خوان بیکران الهی شده اند در این مراسم شرکت می کنند.

این گزارش هم چنین می افزاید : مومنان با حضور در قبرستان شیعیان، بر مزار عزیزان درگذشته خود شمع افروختند و بر درب منازل و داخل کوچه ها و محله های مسکونی نیز با روشن کردن شمع یاد آنان را گرامی داشتند.

این نشریه در ادامه تصریح کرد: این مراسم همه ساله در فضایی مملو از معنویت همراه با دعا، تلاوت قرآن کریم و مرثیه خوانی که یادآور هجرت عزیزانشان از زندگی این دنیاست برگزار می شود.

گفتنی است که کشمیر سال هاست به دلیل پیروی مردمانش از خاندان عترت و طهارت در معرض انواع خشونت های فرقه ای علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا