جهان اسلام

وزارت اوقاف سوریه: آل‌سعود با سیاسی کردن حج سوری‌ها را محروم کرد

عربستان سعودی برای پنجمین سال متوالی سوریه را از حج محروم کرد.

 

عربستان سعودی برای پنجمین سال متوالی سوریه را از حج محروم کرد.

وزارت اوقاف سوریه طی بیانیه ای اعلام کرد که مقامات آل سعود، فریضه حج را سیاسی کرده و امسال هم طبق سنوات گذشته مسلمانان سوری را از ادای حج محروم کردند.

این بیانیه در ادامه افزود: شرط استطاعت ادای حج به دلیل سیاسی شدن آن از سوی مقامات وهابی آل سعود محقق نشده و این در حالی است که وزارت اوقاف سوریه بارها با سازمان های مربوطه و وزارت حج عربستان سعودی در این خصوص از طریق وزارت امور خارجه سوریه نامه نگاری کرده است.

کمیتۀ عمومی حج در سوریه نیز طی بیانیه ای با محکوم نمودن این اقدام عربستان، افزود: متولیان حرمین شریفین وظیفه دارند بدون در نظر گرفتن قومیت ها و وابستگی ها، به میزبانی از مهمانان خانۀ خدا و زائران بارگاه «پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله» بپردازند و وسایل آرامش و آسایش آن ها را در طی این سفر فراهم کنند.

بر اساس این بیانیه، عربستان سعودی، از امضای توافقنامۀ رسمی انجام مناسک حج با وزارت اوقاف سوریه خودداری کرده و این روند، مغایر با پیمان های عرفی بین المللی در این زمینه است.

آل سعود که بر عربستان حکومت می کنند، بارها توسط کشورهای مختلف متهم به استفاده سیاسی از مناسک حج شده و مسلمانان را با مقاصد سیاسی از انجام مناسک حج محروم کرده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا