جهان اسلام

پیشنهاد یمن به عربستان: در موسم حج جنگ متوقف شود

یمن از عربستان سعودی خواست تا جنگ را در موسم حج متوقف نماید.

 

یمن از عربستان سعودی خواست تا جنگ را در موسم حج متوقف نماید.

«محمد علی الحوثی» یکی از مقامات دولت موقت یمن، عربستان را دعوت کرد که به ماه‌های حرام احترام گذاشته و اجازه بدهد که با آتش‌بس در موسم حج، حجاج یمنی نیز به مکه بروند.

الحوثی در مطلبی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده، افزود: امیدواریم عربستان سعودی راهی را برای حجاج یمنی جهت ادای فریضه حج که رکنی از ارکان اسلام است، باز کند.

الحوثی در ادامه عربستان سعودی را به آتش بسی واقعی فراخوانده و خواسته تا ماه هایی که خدا آنها را محترم شمرده است، با آتش بس محترم شمرده شوند.

الحوثی با بیان اینکه عربستان سعودی در دو سال گذشته مانع یمنی‌ها برای ادای فریضه حج شده، نوشت: عربستان سعودی است که این جنگ را آغاز و تحمیل کرده و توقف آن را رد می‌کند یا به آتش‌بس‌ها پایبند نیست. 

این مقام عالی‌رتبه یمنی در پایان مطلب خود افزود: همانطور که عربستان سعودی مسئول تبعات این جنگ است، مسئول عدم ادای حج یمنی‌ها نیز هست.

عربستان سعودی از فروردین سال 1394 یمن را آماج حملات خود قرار داده و پیش از این نیز ریاض به درخواست‌ها برای توقف جنگ در ماه های حرام و همچنین ماه رمضان بی‌توجهی کرده است.

به گفته برخی کارشناسان، عربستان سعودی از مقوله حج، استفاده سیاسی می نماید و تاکنون بارها، با همین اهرم برخی کشورهای اسلامی را تحت فشار قرار داده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا