جهان اسلام

درخواست دمشق از سازمان ملل متحد و شورای امنیت

به درد و رنج مردم دو شهر محاصره شده و شیعه ‌نشین فوعه و کفریا پایان دهید.

 

به درد و رنج مردم دو شهر محاصره شده و شیعه ‌نشین فوعه و کفریا پایان دهید.

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه خطاب به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که وضعیت غیرانسانی که مردم دو شهر فوعه و کفریا چندین سال در آن به سر می برند، مانع ارائه هر نوع کمک انسان دوستانه است.

وزارت خارجه سوریه افزود: جامعه بین المللی، مردم فوعه و کفریا را در چنگال سازمان های تروریستی فعال در ریف ادلب ـ و در راس آنها سنی های تندروی جبهه النصره که در فهرست بین المللی تروریسم قرار دارند ـ رها نموده و سازمان ملل تسهیل حرکت کاروان های کمک رسانی به منطقه را متوقف کرده است.

وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل که امروز برای بررسی اوضاع انسانی در سوریه نشست برگزار نمود، خواست برای پایان دادن به مشکلات اهالی دو شهر فوعه و کفریا که سنی های تندرو تلاش دارند از طریق تشدید محاصره و سیاست گرسنه نگاه‌ داشتن، آن‌ها را قتل عام کنند، اقدامی فوری انجام دهد.

شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا در حومه ادلب در شمال سوریه بیش از 45 هزار نفر جمعیت دارند که توسط سنی های تندروی  جیش الفتح، احرار الشام، جبهه النصره و جند‌الاقصی در محاصره هستند.

شیعیان این دو شهر، در پی محاصره از سوی تروریست‌ها با کمبود شدید غذا، آب و دارو مواجه هستند و علاوه مشکلات ناشی از محاصره، به طور مستمر هدف حملات موشکی، خمپاره‌ای سنی های تندرو قرار می‌گیرند

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا