جهان اسلام

کشتار شیعیان در العوامیه

ده ها تن از شیعیان العوامیه به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

 

ده ها تن از شیعیان العوامیه به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

منابع محلی در منطقه ساحلی «قطیف» در شمال شرق استان مرزی «الشرقیه» در شرق عربستان سعودی، اعلام کردند که تیراندازی نیروهای امنیتی این کشور به سوی غیر نظامیان در منطقه شیعه نشین «العوامیه» تاکنون، ده ها شهید و مجروح بر جای گذاشته است.

منابع مذکور همچنین تاکید کردند که شمار زیادی از اهالی «العوامیه» قطیف در حال ترک خانه و کاشانه خود و انتقال به شهرهای دیگر هستند.

این در حالی است که پیشتر منابع رسانه ای در قطیف از خمپاره باران محله های مسکونی «العوامیه» توسط نیروهای نظامی عربستان سعودی خبر داده بودند.

«علی الدبیسی»، رئیس سازمان حقوق بشر اروپاییِ سعودی نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشته بود که خانواده های نزدیک محل استقرار نیروهای نظامی در «العوامیه» در منازل خود و زیر آتش خمپاره، توپخانه و تک تیراندازهای مستقر در خودروهای زرهی و پشت بام ساختمان ها، به محاصره درآمده و به دلیل چراغ سبز آل سعود برای کشتار غیر نظامیان، جرات نمی کنند هیچ گونه حرکتی داشته باشند.

منطقه شیعه نشین «العوامیه» در سایه سکوت سازمان های قدرتمند بین المللی و کشورهای بزرگ مدعی حقوق بشر، بیش از دو ماه است که توسط نیروهای امنیتی و نظامی عربستان سعودی محاصره شده و مسیرهای ورودی و خروجی این منطقه به وسیله بلوک های سیمانی بسته شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا