جهان اسلام

شهادت شیعیان در پی حملات نیروهای نظامی عربستان سعودی به العوامیه

چهار نفر از شیعیان در العوامیه به شهادت رسیدند.

 

چهار نفر از شیعیان در العوامیه به شهادت رسیدند.

در پی اقدامات غیر انسانی نیروهای امنیتی عربستان سعودی در منطقه شیعه نیشن «العوامیه» دستکم چهار تن از شیعیان به شهادت رسیده و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

نظامیان سعودی در اقدامی وحشیانه، یکی از ذاکرین حسینی به نام «حسن محمد اللاجامی» ملقب به «ابوحسن» را در مقابل منزل مسکونی اش به گلوله بسته و وی را به شهادت رساندند.

«حسن الزاهر» یکی دیگر از شهروندان شیعه شهر «العوامیه» به ضرب گلوله نیروهای نظامی آل سعود، به شهادت رسید.

مزدوران آل سعود در اقدام وحشیانه دیگری خودروی یک جوان شیعه به نام «محمد عبدالعزیز الفرج» را به رگبار بستد که پس از تیر اندازی خودروی وی آتش گرفت و این جوان شیعه در آتش سوخت.

دو تبعه هندی و یک سومالیایی که در «العوامیه» شاغل بودند نیز، هدف گلوله های این نظامیان قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

نظامیان سعودی در سایه سکوت جهانی، همچنان با استفاده از خودروهای زرهی در حال تخریب «العوامیه» و هدف‌گیری منازل، بازارها و مکان های تجاری متعلق به شیعیان هستند و از خمپاره های سنگین این در این حملات کمک می گیرند.

منطقه شیعه نشین «العوامیه» در شرق عربستان بیش از دو ماه است که در محاصره نیروهای نظامی ریاض قرار دارد و حکومت این کشور در حال حمله به شهروندان شیعه خود در این منطقه است.

شیعیانی که تنها برای احقاق حقوق خود دست به اعتراضاتی مسالمت آمیز و دنباله دار زده و بسیاری از فعالان مدنی آنها نیز با ادعاهای واهی به اعدام محکوم شده و یا حبس های طولانی مدت را می گذرانند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا